/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Effects of Screen Size, Screen Resolution, and Display Rate on Computer-Based Test Performance

Brent Bridgeman, Mary Louise Lennon, Altamese Jackenthal
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer-based tests administered in established commercial testing centers typically have used monitors of uniform size running at a set resolution. Web-based delivery of tests promises to greatly expand access, but at the price of less standardization in equipment. The current study evaluated the effects of variations in screen size, screen resolution, and presentation delay on verbal and mathematics scores in a sample of 357 college-bound high school juniors. The students were randomly assigned to one of six experimental conditions—three screen display conditions crossed with two presentation rate conditions. The three display conditions were: a 17-inch monitor set to a resolution of 1024 x 768, a 17-inch monitor set to a resolution of 640 x 480, and a 15-inch monitor set to a resolution of 640 x 480. Items were presented either with no delay or with a five-second delay between questions (to emulate a slow Internet connection).
No significant effects on math scores were found. Verbal scores were higher, by about a quarter of a standard deviation (28 points on the SAT® scale), with the high-resolution display.
Von Brent Bridgeman, Mary Louise Lennon, Altamese Jackenthal im Text Effects of Screen Size, Screen Resolution, and Display Rate on Computer-Based Test Performance (2001)

iconDieser Text erwähnt ...


Fragen
KB IB clear
Korreliert Bildschirmgrösse mit Produktivität?

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.