/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education

Retrospects and Prospects
Ilias Karasavvidis, Sevasti Theodosiou
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 157 bis 168), 2012 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research on e-Learning and ICT in EducationWikis constitute one of the most promising Web 2.0 technologies. However, there seems to be a knowledge gap in the literature concerning their effective integration in undergraduate education. Previous research indicated that student participation in wikis is minimal and that on-line collaboration and interaction are particularly limited. This paper presents data from a longitudinal research project which aims at the progressive refinement of a wiki task using a design experiment method. The effect of a third version of a wiki task on student participation, online collaboration and interaction was examined in an undergraduate course with 56 participants. The results indicated that, while student participation rates and online interactions were substantially improved compared to an earlier version of the task, student online collaboration remained minimal.
Von Ilias Karasavvidis, Sevasti Theodosiou im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sasha Barab, Axel Bruns, Melissa Cole, Teresa Dobson, Mark Guzdial, Sal Humphreys, Colleen Kehoe, Diana Laurillard, Andreas Lund, Jochen Rick, Ole Smordal, Kurt Squire, Don Tapscott, Vetta Vratulis, Steeve Wheeler, Dawn Wheeler, Anthony D. Williams, Peter Yeomans

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005   WikiSym 2005 1, 2, 8, 3, 3, 1, 7, 7, 4, 10, 7, 4 706242136
2006 International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1 2, 5, 5, 2, 3, 1, 12, 7, 7, 8, 12, 5 13945890
2006 WikiSym 2006 11, 2, 6, 4, 3, 4, 6, 2, 3, 6, 5, 4 4912442215
2007  local  Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 126, 79, 139, 98, 141, 251, 130, 89, 105, 186, 113, 191 45951916859
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local  Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 12, 2, 8, 10, 2, 3, 7, 7, 5, 11, 8, 2 262322496
2004 local web  Design-based research: Putting a stake in the ground (Sasha Barab, Kurt Squire) 5, 1, 4, 1, 2, 2, 4, 2, 5, 6, 4, 2 1432468
2005 local web  Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 13, 1, 5, 5, 1, 2, 5, 5, 5, 6, 5, 2 31921142
2006 local web  Situating CoWeb (Mark Guzdial, Jochen Rick) 2, 4, 6, 2, 3, 3, 6, 4, 6, 8, 15, 1 93711373
2006 local  Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 9, 1, 5, 14, 3, 2, 4, 5, 6, 6, 5, 4 141841011
2008 local web  The good, the bad and the wiki (Steeve Wheeler, Peter Yeomans, Dawn Wheeler) 1, 5, 13, 1, 1, 1, 1, 4, 1, 7, 4, 2 5112519
2008 local web  Social negotiations in a wiki environment (Vetta Vratulis, Teresa Dobson) 8, 4, 2, 6, 11, 3, 2, 5, 2, 5, 8, 3 1113566
2009 local web  Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 3, 12, 1, 5, 13, 5, 1, 2, 4, 4, 6, 4 9136538
2009 local web  The pedagogical challenges to collaborative technologies (Diana Laurillard) 2, 4, 9, 1, 2, 2, 3, 1, 6, 8, 6, 3 1103625

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education: Retrospects and Prospects: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 115 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.