/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Lab-Based Teaching

Zu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 119 bis 141), 2011 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Guide to Teaching Computer ScienceThis chapter focuses on computer science teaching methods that fit especially to be employed in the computer lab. The uniqueness of the computer lab as a learning environment for computer science is explained by the fact that it enables learners to explore their problem solving strategies, to express their solutions to a given problem, to get feedback regarding to the correctness of their solution and to reflect on it, to develop large projects, to explore new topics, and to deepen their understanding of the nature of the algorithms they develop. The aim of the lessons in the MTCS course that are dedicated to this topic is to expose the students to usages of the computer lab as a learning environment and to let them realize how it may improve their future pupils´ understanding of computer science ideas. One of the main messages of this chapter is that the learning of computer science in the computer lab is not limited to programming tasks; rather, the computer lab can be used in additional pedagogical ways that further enhance learners´ understanding of computer science. Specifically, the following topics are addressed in this chapter: what is a computer lab?, the lab-first teaching approach, visualization and animation, and using the Internet in the teaching of computer science.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Lab-Based Teaching

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Lab-Based Teaching: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1636 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.