/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Facilitating Domain-General Problem Solving

Computers, Cognitive Processes and Instruction
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 265 bis 285), 1992
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer-Based Learning Environments and Problem SolvingResearch on the transfer of problem solving between knowledge domains is reviewed. It is concluded that instructional and programming studies do not provide evidence for any essential contribution of the computer to problem solving. Instead, it is recommended that studies focus on the cognitive processes that are required for farther transfer and how these processes can be supported by instruction for students who fail to transfer. Two types of cognitive processes presumed to be active during problem solving are discussed: 1) The selecting of structural features of problem representations and 2) the connecting of features in two or more domains during transfer. The connecting process is discussed in depth and two types of connections are hypothesized, first, horizontal connections between knowledge structures in the form of analogies, and second, vertical connections within knowledge structures in the form of rule-example chains. It is suggested that analogies promote domain-general transfer because they provide horizontal connections between similar knowledge structures in different domains and induce rules that enlarge and extend the links between knowledge. Research focused on the use of analogies in problem solving is offered to support instructional prescriptions intended to facilitate domain-general problem solving.
Von Richard E. Clark im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Facilitating Domain-General Problem Solving

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.