/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computational Thinking in Teacher Education

Aman Yadav, Sarah Gretter, Jon Good, Tamika McLean
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 205 bis 220), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

Computational thinking (CT) has been offered as a cross-disciplinary set of mental skills that are drawn from the discipline of computer science. Existing literature supports the inclusion of CT within the K-12 curriculum, within multiple subjects, and from primary grades upward. The use of computers as a context for CT skills is often possible, yet care must be taken to ensure that CT is not conflated with programming or instructional technology, in general. Research had suggested that instructing preservice teachers in the use of CT can help them develop a more accurate and nuanced understandings of how it can be applied to the classroom. This chapter reports results from a study about preservice teachers´ conceptions of CT and how it can be implemented within their classrooms. Results suggested that preservice teachers with no previous exposure to CT have a surface level understanding of computational thinking. Participants largely defined CT in terms of problem-solving, logical thinking, and other types of thinking and often requiring the use of computers. The chapter offers implications for teacher educators to embed computational thinking in preservice education courses through educational technology as well as content specific methods courses.

Von Aman Yadav, Sarah Gretter, Jon Good, Tamika McLean im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Computational Thinking in Teacher Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Owen L. Astrachan, Lenore Blum, Catharine Brand, Thomas J. Cortina, Peter Denning, Mark Guzdial, Susanne E. Hambrusch, John T. Korb, Chris Mayfield, Hilarie Nickerson, Joan Peckham, Alexander Repenning, Amber Settle, Jeannette M. Wing, Aman Yadav, Ninger Zhou

Aussagen
KB IB clear
Informatik ist mehr als Programmierencomputer science is more than programming
Problemlöseargument: Informatikkenntnisse helfen auch beim Lösen von Problemen ausserhalb der Informatikproblem solving argument: knowledge in computer science fosters problem solving

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Denkenthinking, LehrerInnen-Bildungteacher training, Mathematikmathematics, MINTscience, technology, engineering, mathematics, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 SIGCSE 2007 (Ingrid Russell, Susan M. Haller, J. D. Dougherty, Susan H. Rodger) 3134100
2009 SIGCSE 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 1, 1, 3, 2, 2, 1, 7, 2, 3, 8, 9, 3 313263375
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 10, 1, 2, 5, 1, 2, 8, 2, 3, 8, 9, 1 313061368
2015 ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 8, 3, 12, 3, 3, 2, 4, 2, 4, 6, 19, 3 542163600
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 18, 29, 4 1862141245
2007 local web  CS4HS (Lenore Blum, Thomas J. Cortina) 2500
2008 local web  Paving the Way for Computational Thinking (Mark Guzdial) 1, 4, 7, 3, 3, 2, 4, 2, 7, 5, 3, 2 5102430
2009 local web  The present and future of computational thinking (Owen L. Astrachan, Susanne E. Hambrusch, Joan Peckham, Amber Settle) 1500
2011 local web  Introducing computational thinking in education courses (Aman Yadav, Ninger Zhou, Chris Mayfield, Susanne E. Hambrusch, John T. Korb) 7400
2015 local web  Grounding Computational Thinking Skill Acquisition Through Contextualized Instruction (Hilarie Nickerson, Catharine Brand, Alexander Repenning) 9, 1, 2, 8, 2, 2, 6, 2, 1, 7, 11, 1 351285
2017 local web  The Profession of IT (Peter Denning) 7, 1, 2, 2, 1, 2, 1, 2, 4, 5, 12, 1 1161265

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Computational Thinking in Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 253 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.