/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Casual Social Games as Serious Games

The Psychology of Gamification in Undergraduate Education and Employee Training
Richard N. Landers, Rachel C. Callan
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 399 bis 423), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

Gameification (or, gamification) is becoming an increasingly popular technique to motivate learners, yet little theory or empirical evidence is available to support its use. In the present chapter, instructional design in relation to games and gameification is explored, including discussion of the psychological determinants of learning. The extant research literatures surrounding online social media, learning-by-testing, and goal-setting theory are then integrated in order to provide a scientific rationale for gameification. The resulting integrative theory of gameification in learning suggests that students may learn more by completing tests than they do when studying, that students can be motivated to complete such tests by offering them social rewards in the form of carefully designed virtual badges, and that these badges should be offered in an online social context which students find meaningful in order to motivate them to action. To examine this integrative theory, an online social network with gameification elements was created and deployed in a Psychology department at a major east coast university in order to motivate students to complete optional online multiple choice quizzes. The system was highly successful; 29% of participants opted to complete gameified optional multiple choice quizzes and on average reported those quizzes as fun, enjoyable, and rewarding. This proof-of-concept study is discussed in terms of its implications for both undergraduate education and employee training, including a list of current “best practices” regarding social game implementation.

Von Richard N. Landers, Rachel C. Callan im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Casual Social Games as Serious Games

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.