/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Virtual Schools: A Global Perspective

Niki Davis, Richard E. Ferdig
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationEach year, millions of K-12 students study one or more courses at a distance. Although the highest participation has been from learners in the USA, online flexible and distance K-12 schooling has become available to students from many countries around the globe. Its implementation and evolution is due, in part, to the varied ecosystems in which it appears. It began as a sharing economy; it now includes for-profit, nonprofit, and mixed business models that impact whole education systems and may continue to spread globally. Virtual schooling (VS) research overlaps in some ways with research in both traditional K-12 schooling and postsecondary online education. However, given its unique nature, research also specifically addresses virtual schooling’s benefits, challenges, strategies, services, and varied impacts on educational systems. This chapter provides an organizational perspective on K-12 online distance education. It includes a synthesis of the research and a discussion of the misconceptions of roles and responsibilities. The chapter concludes with a detailed illustration of a nonprofit service, depicted within (Davis 2018, pp. 99–127) Global Arena Framework to clarify its complexity and potential.
Von Niki Davis, Richard E. Ferdig im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Virtual Schools: A Global Perspective

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Gerald Knezek, Joke Voogt

Begriffe
KB IB clear
distance learning / Fernunterrichtdistance learning, Geschäftsmodellbusiness model, Schuleschool, Tausch-Ökonomiesharing economy
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 5, 10, 2, 4, 7, 2, 5, 3, 8, 5, 4, 11115232111165

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Virtual Schools: A Global Perspective: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 367 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.