/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Data for School Improvement

Factors for designing effective information systems to support decision-making in schools
Andreas Breiter, Daniel Light
Erstpublikation in: . Educational Technology & Society, 9 (3), 206-217.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Andreas BreiterNational legislation that increased the role of accountability testing has created pressure to use testing data, along with other data, for instructional decision-making. Connected to this push for data-driven decisionmaking, is the increased interest in data delivery systems or Management Information Systems (MIS) in education. But, before administrators rush to build data and information systems, we argue for a careful review of existing knowledge about information systems in the education sector in light of what business and organizational research already knows about information systems. We draw on the considerable body of business and organizational research on MIS and a recent educational case study in New York City to introduce a theoretical framework to describe the process from data to decision-making in schools. Our exploration of how schools use information focuses on the potential of new technologies and new ways of analysis to meet the information needs of educators across different levels of the system. We conclude with a discussion about critical factors for the development and implementation of effective information systems for schools: 1) Build from the real needs of classroom and building educators; 2) Recognize teachers’ wealth of tacit knowledge as a starting point; 3) Select appropriate data to include in the information system; 4) Effective testing requires close alignment between standards, teaching and testing; 5) Educators need professional development on instructional decision-making that considers the role of data; 6) Educators need expanded repertoires of instructional strategies; and 7) Further research on effective instructional decision-making and IS support is needed.
Von Andreas Breiter, Daniel Light im Text Data for School Improvement (2006)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Ikujiro Nonaka, Michael Polanyi, Hirotaka Takeuchi, Franz E. Weinert

Begriffe
KB IB clear
Datendata, learning analyticslearning analytics, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1966 local  The Tacit Dimension (Michael Polanyi) 5, 10, 1, 5, 9, 2, 3, 4, 4, 3, 4, 847883396
1995   Die Organisation des Wissens (Ikujiro Nonaka, Hirotaka Takeuchi) 8, 10, 1, 6, 10, 2, 6, 6, 5, 3, 3, 5705358584
2000 local  The Social Life of Information (J. S. Brown) 2, 4, 7, 3, 4, 10, 2, 4, 5, 3, 5, 8259869
2001 Leistungsmessungen in Schulen (Franz. E. Weinert) 6, 11, 1, 4, 7, 2, 3, 1, 7, 7, 3, 7861371020

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Data for School Improvement: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 330 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.