/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Diagnostic Tool for Assessing Students’ Perceptions and Misconceptions Regards the Current Object “this”

Ragonis Noa, Shmallo Ronit
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software EngineeringUnderstanding of the object concept in Object Oriented Programming (OOP) is obviously the center of the paradigm. Many educators and researchers explored students’ difficulties and developed teaching materials targeted at this central concept. The paper presents a diagnostic tool we developed that aims to reveal students’ perception and understanding about the current object, referring to it by the this annotation. Proper conceptualization of this indicates an understanding of objects in general, and involves aspects of memory allocation and programming approaches. The tool contains five questions, each devoted to covering different aspects in various frameworks, such as: using this in constructors, using this as a visible parameter, using this in inheritance, or making necessary changes in transition from a non-static context that uses this to a static context. The questionnaire combines closed questions with a request to explain the answers and open questions. In the paper we present the purpose of each question, and address what it comes to examine. The diagnostic tool is based on known educational approaches: Bloom’s taxonomy, assessment for, as, and of learning and learning from errors. The tool can be used by educators at high school or academic levels as a teaching tool, as a base for discussions, or as an evaluation tool. A short report on the use of the tool with different populations, including high school teachers, is presented. The paper uses Java as the programming language, but it easily can be translated to other OOP languages.
Von Ragonis Noa, Shmallo Ronit im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text A Diagnostic Tool for Assessing Students’ Perceptions and Misconceptions Regards the Current Object “this”

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Richard J. Anderson, Mordechai Ben-Ari, B. S. Bloom, Sally Fincher, David Ginat, Robert Griffiths, Mark Guzdial, Simon Holland, Noa Ragonis, Kate Sanders, Ronit Shmallo, Lynda Thomas, Mark Woodman

Begriffe
KB IB clear
Fehlvorstellungen / misconceptions, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Java, LehrerInteacher, OOPobject oriented programming, Programmierenprogramming, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 2, 8, 4, 13, 6, 74, 8, 8, 1, 4, 1, 51392553118
1997 SIGCSE 1997 (Curt M. White, Carl Erickson, Bruce J. Klein, James E. Miller) 1, 7, 4, 10, 2, 9, 1, 3, 6, 2, 1, 592195302
2005 Computer Science Education 3/20051, 6, 5, 5, 2, 15, 1, 1, 3, 4, 1, 3463356
2005 SIGCSE 2005 (Wanda Dann, Thomas L. Naps, Paul T. Tymann, Doug Baldwin) 2, 6, 4, 11, 3, 14, 6, 4, 7, 5, 4, 6133236358
2007 ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 7, 5, 13, 3, 6, 1, 4, 8, 1, 1, 1, 85727181015
2007 ICER 2007 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 2, 6, 5, 7, 4, 10, 1, 2, 1, 3, 1, 437564430
2013 SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 3, 7, 5, 9, 8, 6, 1, 3, 6, 1, 1, 7366117451
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1997 local web  Avoiding object misconceptions (Simon Holland, Robert Griffiths, Mark Woodman) 5400
2005 local web  A long-term investigation of the comprehension of OOP concepts by novices (Noa Ragonis, Mordechai Ben-Ari) 4100
2005 local web  On understanding the statics and dynamics of object-oriented programs (Noa Ragonis, Mordechai Ben-Ari) 2400
2007 Checklists for grading object-oriented CS1 programs (Kate Sanders, Lynda Thomas) 3500
2013 local web  Constructive use of errors in teaching CS1 (David Ginat, Ronit Shmallo) 1400

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.