/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children

Francesca Agatolio, Fabio Albanese, Michele Moro
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software EngineeringIn this paper we describe the special case of an informatics curriculum implemented in a primary school, and the observed learning outcomes. The particularity of this curriculum is based on both the variety of the contents and on their apparent complexity. The children experienced different programming languages, including one text-based, and became confident with many educational robotics kits such as Lego WeDo, MBot and Arduino. During this path, children appeared strongly involved also in dealing with complex challenges and seemed to have developed their mathematical thinking. In particular, even if they had never worked with the formal structures of algebra during the math classes, children appeared confident with the concept of variable found in programming. For this reason, we decided to investigate whether these competencies applied even to mathematics, using a well-known national test developed to gauge the level of skills and selecting some questions related to algebra and designed for 8th grade students. The results that emerged were encouraging, suggesting that informatics could be useful in reinforcing algebraic thinking and introducing some mathematical concepts particularly complex for many students, such as variables.
Von Francesca Agatolio, Fabio Albanese, Michele Moro im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Giuliana Dettori, Katja Engelhardt, Anusca Ferrari, Idit Harel, Caitlin Kelleher, Seymour Papert, Randy Pausch, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Curriculum / Lehrplancurriculum, Educational RoboterEducational Roboter, Kinderchildren, Lego WeDo, Lernenlearning, Mathematikmathematics, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, Roboterrobot, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 13, 8, 14, 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 83224785782
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 7, 8, 6, 2, 26, 4, 1, 8, 5, 1, 31244731511
2007   Creating a Science of Games7, 12, 11, 7, 26, 1, 5, 8, 2, 2, 1, 328403951
2016 local web  Developing Computational Thinking in Compulsory Education (Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Giuliana Dettori, Anusca Ferrari, Katja Engelhardt) 2, 8, 3, 10, 2, 21, 2, 7, 10, 2, 3, 616276412
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 1, 3, 6, 1, 10, 2, 14, 2, 3, 7, 4, 255112897
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 12, 10, 18, 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 81852181182
2007 local web  Using storytelling to motivate programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 7, 3, 12, 5, 12, 1, 9, 7, 3, 1, 313113828

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.