/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computational Thinking: Constructing the Perceptions of Pre-service Teachers from Various Disciplines

Ragonis Noa
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software EngineeringIn the last two decades, educators have been following the terminology of Computational Thinking first posed by Wing. Different viewpoints and commentaries have been adopted, and accordingly course syllabi and learning materials were developed, particularly for K-12. The field has become a mandatory part of the curriculum in various countries, even for preschool age. The paper presents an academic course for pre-service teachers with the main aim to facilitate and instruct students in the process of building their understanding and interpretation of Computational Thinking, in the context of teaching their own discipline. The course pedagogical approach emphasizes the adoption of Computational Thinking while identifying significant, non-trivial, computational processes in different disciplines. The course model was implemented with three pre-service teacher populations studying for their teaching certificate in: (1) sciences for high school; (2) humanities and social sciences for high school; and (3) various disciplines for elementary school. The course allows future teachers to experience for themselves learning activities that are recommended for implementation with their future students. The course pedagogical approach and rationale are presented, followed by detailed course structure and learning assignments. The teaching, learning, and assessment approach yielded impressive achievements, although not without obstacles and difficulties. The details of the course presentation enable its implementation with different populations of pre-service and in-service teachers, and can also be implemented in schools.
Von Ragonis Noa im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Computational Thinking: Constructing the Perceptions of Pre-service Teachers from Various Disciplines

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Peter K. Antonitsch, Peter Denning, Rania A. HodHod, Shamim Khan, Matthew J. Koehler, Yesem Kurt-Peker, Michael Lodi, Punya Mishra, Stefan Pasterk, Lydia Ray, Barbara Sabitzer, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Curriculum / Lehrplancurriculum, LehrerInteacher
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2014 WiPSCE 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) 9, 9, 9, 1, 9, 2, 4, 1, 1, 4, 1, 4652714759
2016 SIGCSE 2016 (Carl Alphonce, Jodi Tims, Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards) 3, 1, 7, 9, 10, 2, 8, 1, 5, 11, 5, 5173725406
2017 ICER 2017 (Josh Tenenberg, Donald Chinn, Judy Sheard, Lauri Malmi) 2, 7, 5, 10, 4, 13, 2, 9, 6, 1, 3, 7321947519
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 12, 10, 18, 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 81852181182
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 8, 3, 11, 4, 16, 2, 5, 9, 3, 8, 9, 982309973
2014 Informatics concepts for primary education (Barbara Sabitzer, Peter K. Antonitsch, Stefan Pasterk) 5800
2016 local web  Training Teachers to Integrate Computational Thinking into K-12 Teaching (Rania A. HodHod, Shamim Khan, Yesem Kurt-Peker, Lydia Ray) 1400
2017 local web  Growth Mindset in Computational Thinking Teaching and Teacher Training (Michael Lodi) 1500
2017 local web  The Profession of IT (Peter Denning) 1, 5, 5, 6, 4, 7, 1, 2, 2, 1, 2, 11161241

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Lehrplan 21, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.