A Scientometric Perspective on the Evolution of the SIGCSE Technical Symposium: 1970–2021Zu finden in: Past, Present and Future of Computing Education Research (Seite 193 bis 212), 2023
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2023. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
ACM’s Special Interest Group on Computer Science Education’s (SIGCSE) Technical Symposium is considered by many to be ACM’s flagship conference for computing educators. SIGCSE Technical Symposium has been held annually since 1970 as an in-person conference, with the exception of 2020, when it was cancelled (with some papers presented in 2021). The conference attracts many computing educators, numbering in the thousands in recent times and is by far the top publication outlet in computer science education with regards to number of published articles. This chapter explores the evolution of the first 51 years of SIGCSE from its inception in 1970 to the present day, using primarily scientometric data. We explore the evolution of the SIGCSE conference with regards to shifts in research themes, influential authors, author networks and clusters of keywords. We also explore the potential for internationalization of the conference. Participation in the SIGCSE symposium has strong US roots, and we examine the impact on participation as ACM SIGCSE membership expanded to Europe and Australasia, and new conferences such as ACE, ICER and Koli Calling established themselves.
Von Sonsoles López-Pernas, Mikko Apiola, Mohammed Saqr, Arnold Pears, Matti Tedre im Buch Past, Present and Future of Computing Education Research (2023) im Text A Scientometric Perspective on the Evolution of the SIGCSE Technical Symposium: 1970–2021 Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mikko Apiola, Lecia Barker, Brett A. Becker, Roman Bednarik, Sylvia Beyer, Heather E. Bullock, Shannon Campe, Angela Carbone, Damon Chizuru Kawamoto, Michael de Raadt, Jill Denner, Benedict du Boulay, Jeffrey Edgington, Nathan L. Ensmenger, Dick H. J. Epema, Julian Fernald, Philip J. Guo, Mark Guzdial, Susan M. Haller, Margaret Hamilton, Kelly Hay, Juha Helminen, Andri Ioannidou, Alexandru Iosup, David Jackson, Yasmin B. Kafai, Kimberly Kalahar, Ari Korhonen, Henry H. Leitner, Scott T. Leutenegger, Raymond Lister, Sonsoles López-Pernas, David J. Malan, Lauri Malmi, John H. Maloney, Charlie McDowell, Niko Myller, Kylie A. Peppler, Julie Perrault, Keith Quille, Alexander Repenning, Mitchel Resnick, Natalie Rusk, Kristina Rynes, Mohammed Saqr, Judy Sheard, Simon, Juha Sorva, Ahmad Taherkhani, Michelle M. Usher, David W. Valentine, David Webb, Linda L. Werner | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | EuropaEurope, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- The Venues that Shaped Computing Education Research - Dissemination Under the Lens
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Scientometric Perspective on the Evolution of the SIGCSE Technical Symposium: 1970–2021: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1064 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.