Issues and Challenges Related to Digital EquityPaul Resta, Thérèse Laferrière
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 765 bis 778), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Although there has been significant growth worldwide in access to computers and the Internet, the digital divide continues to be a major form of social and economic exclusion for many peoples across the globe. This section focuses on research related to digital-related issues and challenges encountered in the field of primary and secondary education. Five issues and related challenges and possible strategies are identified: 1) access to hardware, software and connectivity to the Internet; 2) access to meaningful, high quality, culturally relevant content in local languages; 3) access to educators who know how to use digital tools and resources; 4) access to high quality research on the application of digital technologies to enhance learning; 5) access to content creation.
Von Paul Resta im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Issues and Challenges Related to Digital Equity Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Issues and Challenges Related to Digital Equity: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 604 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.