/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Use of Wireless Mobile Technology to Bridge the Learning Divide

Mohamed Ally
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThere are learners in some parts of the world who have limited or no access to learning resources which learners in others parts have full access to these resources. However, this gap in access to learning materials - referred to as the learning divide - should not be present in this generation with the proliferation of emerging technology in many sectors of society. Educators have the responsibility to design and deliver learning materials for everyone around the world regardless of location. The use of wireless mobile technology to reach learners around the world will help to bridge the learning divide gap. Learners in remote locations will be able to access learning materials without leaving their communities. At the same time, delivering learning materials using emerging technology will allow educational institutions around the world to access learning materials to train and upgrade teachers.
Von Mohamed Ally im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Use of Wireless Mobile Technology to Bridge the Learning Divide

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Konstruktionismusconstructionism, Lernenlearning, Problemlösefähigkeitproblem solving skills

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Use of Wireless Mobile Technology to Bridge the Learning Divide: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 82 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.