Empowering Students as Knowledge BuildersJan van Aalst, Carol K. K. Chan
Zu finden in: Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (Seite 85 bis 103), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
We discuss knowledge building in the context of government examinations in Hong Kong, and the need to develop twenty-first-century skills. Following this, we describe two pedagogical designs intended to develop knowledge building in this context: A gradual approach to develop it in four phases - developing a collaborative classroom culture, engaging in inquiry and curriculum adaptation, deepening knowledge-building discourse, and making use of knowledge-building principles and electronic portfolios - and an approach that extends from this to improve integration of the use of a web-based knowledge-building environment and classroom activities.
Von Jan van Aalst, Carol K. K. Chan im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) im Text Empowering Students as Knowledge Builders Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Empowering Students as Knowledge Builders: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 308 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.