Changing Spaces, Changing PlacesHelena Gillespie, Rob Walker
Zu finden in: Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (Seite 105 bis 114), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Many discussions about educational technologies reflect a belief that the right approach or use of technology which transform or revolutionalise education. This chapter explores the idea that classrooms are, in fact, very difficult to transform. After reflecting upon some key phases in the history of schools, technologies in the UK, the chapter provides an example of one way in which a particular approach to education has worked to engage with technologies to develop a positive relationship between a diverse set of children and new literacies. In discussing this case study the authors put forward the issues that need to remain at the forefront of any attempt to redesign schools to respond to unknown futures.
Von Helena Gillespie, Rob Walker im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) im Text Changing Spaces, Changing Places Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Changing Spaces, Changing Places: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 151 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.