Serious Learning in Serious GamesKonstantin Mitgutsch
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 45 bis 58), 2012
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Zusammenfassungen
Serious Games are promising tools for fostering learning and for transforming players’ behavior and perspectives on particular topics. But can serious games satisfy these high expectations on an educational, learning theoretical, and empirical level? This chapter investigates different learning levels in serious games and follows the question, how serious learning in serious games proceeds. Based on Gregory Bateson’s concept of learning, three essential learning processes in games are compared and examples of serious games are analyzed critically. The main focus hereby lies on transformative, deep and meaningful learning processes that have a serious impact on players’ perspectives. Furthermore the educational concept of transformative learning is applied to the field of serious games, and their potential and limits for game design and education are discussed.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jean Piaget | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , serious gamesserious games , Spielgame | ||||||||||||||||||
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.