/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Augmenting Initiative Game Worlds with Mobile Digital Devices

Jule Hildmann, Hanno Hildmann
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 125 bis 146), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

Experiential Education is an educational approach not primarily concerned with knowledge acquisition but focusing on the training of behavioural skills in order to increase social and personal competencies in its participants. While the roots of this approach can be traced back as far as the philosophers of ancient Greece, it is currently experiencing a wave of mainstream popularity, due to its proven success. Adventure initiative games are a form of intervention frequently applied in experiential education settings in order to promote and refine social and personal skills. Some key elements of this game category are presented along with explanations on how they integrate virtual worlds to enhance creativity and engagement in the players. It is argued that for educational as well as evaluation purposes, it appears valuable to augment initiative games through mobile digital devices. A suggestion for a game design including specific details as well as an evaluation procedure is presented. Thus, the chapter aims to merge a theoretical contribution from the field of computing with practical considerations of a trained pedagogue and educational field researcher.

Von Jule Hildmann, Hanno Hildmann im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Augmenting Initiative Game Worlds with Mobile Digital Devices

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Spielgame

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Augmenting Initiative Game Worlds with Mobile Digital Devices: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 738 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.