Pacing in Serious GamesExploring the Effects of Presentation Speed on Cognitive Load, Engagement and Learning Gains
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Zusammenfassungen
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Intervention. In order to test the effects of higher or lower game speeds on different types of cognitive load and engagement, the FRESH FOOD RUNNER game was developed, which teaches the harvest seasons of different fruits and vegetables.
Method. In this study, N=58 6th grade primary school students are randomly assigned to play the serious game FRESH FOOD RUNNER at different speeds. Pre-and post-tests are used to assess learning gains, in combination with rating scales for different types of cognitive load and game engagement.
Results. Results show that highest learning gains and lowest levels of extraneous cognitive load are prevalent at medium speed settings, which are neither too fast nor too slow. A similar pattern is apparent for student ratings of game engagement.
Discussion and Conclusion. In consequence, learning gains, cognitive load and engagement variables can be regarded as suitable criteria to determine the optimal speed of serious games.
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.