Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» |
![]() |

Zusammenfassungen

Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Sidney L. Pressey | ||||||||||||||||||
![]() Fragen KB IB clear | Welchen Einfluss haben Medien auf das Lernen?Which influence does media have on learning? | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Zitate aus diesem Text
From kindergarten through graduate school, the most effective learning is usually, in various respects, social: in motivation and continuing stimulation from other pupils, teacher, parents, community; in guidings and elucidations from both classmates and teacher; in goal-settings and appraisals.
von Sidney L. Pressey im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» auf Seite 499At this comparatively early and conceivably sometimes overenthusiastic stage of attempts at automation, might this "null hypothesis" be desirable: that students and teachers can (on the task in question) do at least as well without the special device or programming as with it! Only if results have warranted the rejection of this hypothesis, can development of special devices or programmings, or comparisons of short versus longer steps or objective versus write-in answers, continue without risk of being found fatuous.
von Sidney L. Pressey im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» auf Seite 501A second "null hypothesis" is here ventured as desirable to keep in mind: that the device and program in total takes so much time and trouble (or is so expensive) that in cold fact it is impractical for everyday use by the people and in the circumstances for which it is intended. And more important than the expense is the trouble! Unless some of the current materials and procedures (hundreds of programming charts or frames to be kept in order and used just right) are made a lot less clumsy and easier to use, this second null hypothesis will get them.
von Sidney L. Pressey im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» auf Seite 503
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Some Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines": Artikel als Volltext (![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Nach Abschluss seiner Dissertation hat Beat Dieser Text nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.