Deceit, desire and controlthe identities of learners and teachers in cyberspace
Siân Bayne
Zu finden in: Education in Cyberspace, 2004
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
How do students and teachers experience their identities online? How do such identities relate to those they inhabit in embodied 'real life'? This talk weaves together theories of cyberspace subjectivity with the stories of students and tutors in order to explore the themes of mutability, deceit and metamorphosis in identity construction online. In particular, it will consider the common perspective emerging from students' stories in which online modes of identity formation are viewed negatively, as a dangerous deceit or deviance from the 'natural'. These perspectives will be compared with the narratives of tutors for whom, surprisingly, the online space becomes a place in which traditional hierarchies can be re-asserted, and conventionally teacherly identities re-cast.
Von Siân Bayne im Buch Education in Cyberspace (2004) im Text Deceit, desire and control Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Donna Haraway , Sherry Turkle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , Identitätidentity , Rollerole | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Deceit, desire and control: Artikel als Volltext (: , 33 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2013-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.