Handheld Educational ApplicationsA Review of the Research
Yanjie Song
Publikationsdatum:
Zu finden in: Innovative Mobile Learning (Seite 302 bis 323), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Der Autor unterscheidet und beschreibt sechs Bereiche des Handheld-Einsatzes in der Schule: educational communication, managing, multimedia access, games and simulations, data collection, and context-aware applications.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 16.02.2015Handheld educational applications have been
reviewed by different researchers from different
perspectives. However, there are very few comprehensive
reviews based on handheld research
reports published in journal articles, conference
proceedings or as book chapters. In addition, the
consequences brought about by handheld educational
applications have rarely been analyzed and
reflected upon. Understanding the resultant effects
from these practices is critical for future research
directions. The purpose of this review on handheld
educational research is thus to understand
the consequences arising from the educational
practices and their implications.
Von Yanjie Song im Buch Innovative Mobile Learning im Text Handheld Educational Applications (2009) This chapter reviews and discusses research on applications of handheld devices in education. The author classifies these applications into six categories based on their functions: educational communication, managing, multimedia access, games and simulations, data collection, and context-aware applications. Each category is examined individually and the consequences arising from these applications are analyzed. The author posits that handheld educational applications, in many cases, have duplicated traditional practice, and that these uses do not seem to have much impact on educational practices. Continued research is needed to focus on longitudinal studies of how students’ perceive and use handheld devices for their own needs in contexts that change their educational practices.
Von Yanjie Song im Buch Innovative Mobile Learning im Text Handheld Educational Applications (2009) Dieser Text erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Handheld Educational Applications: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (: , 888 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.