Listening Comprehension of Languages with Mobile DevicesMahieddine Djoudi
Zu finden in: Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (Seite 352 bis 366), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter describes a mobile learning
approach in which mobile devices are used for
educational activities. The main focus of this
chapter is on listening comprehension of foreign
language. A new approach on the use of mobile
technology and how it was used in language learning, especially listening comprehension, is
presented.
Von Mahieddine Djoudi im Buch Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (2009) im Text Listening Comprehension of Languages with Mobile Devices The use of the mobile devices in language learning has been developed at a very high speed in the last years. Thus, we are witnessing many research and development projects set in universities and distance learning programs. However, the interest in research related to listening comprehension competence remains relatively low. Our proposed research examines mobile devices such as MP3 players, laptops, PDAs, and cell phones in a mobile learning environment for studying English as a foreign language at a French university. One focus is on pedagogy; therefore, a major part of our research is on developing, evaluating, and analyzing listening comprehension activities, and then composing activities into a curriculum. The chapter starts with the presentation of mobile learning, language skills, and listening comprehension. It then presents our approach of the use of mobile devices for learning English as a second language. Finally, a learner evaluation methodology is presented. The chapter ends with the conclusion and future trends.
Von Mahieddine Djoudi im Buch Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (2009) im Text Listening Comprehension of Languages with Mobile Devices Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Miguel Nussbaum , Gustavo Zurita | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Fremdsprachesecond language , Lernenlearning , PodcastPodcast , Podcasts in educationPodcasts in education , Sprachelanguage , Sprachenlernenlanguage learning | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fremdsprachenlernen |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.