/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Listening Comprehension of Languages with Mobile Devices

Mahieddine Djoudi
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language AcquisitionThis chapter describes a mobile learning approach in which mobile devices are used for educational activities. The main focus of this chapter is on listening comprehension of foreign language. A new approach on the use of mobile technology and how it was used in language learning, especially listening comprehension, is presented.
Von Mahieddine Djoudi im Buch Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (2009) im Text Listening Comprehension of Languages with Mobile Devices
Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language AcquisitionThe use of the mobile devices in language learning has been developed at a very high speed in the last years. Thus, we are witnessing many research and development projects set in universities and distance learning programs. However, the interest in research related to listening comprehension competence remains relatively low. Our proposed research examines mobile devices such as MP3 players, laptops, PDAs, and cell phones in a mobile learning environment for studying English as a foreign language at a French university. One focus is on pedagogy; therefore, a major part of our research is on developing, evaluating, and analyzing listening comprehension activities, and then composing activities into a curriculum. The chapter starts with the presentation of mobile learning, language skills, and listening comprehension. It then presents our approach of the use of mobile devices for learning English as a second language. Finally, a learner evaluation methodology is presented. The chapter ends with the conclusion and future trends.
Von Mahieddine Djoudi im Buch Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (2009) im Text Listening Comprehension of Languages with Mobile Devices

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Miguel Nussbaum , Gustavo Zurita

Begriffe
KB IB clear
Fremdsprachesecond language , Lernenlearning , PodcastPodcast , Podcasts in educationPodcasts in education , Sprachelanguage , Sprachenlernenlanguage learning
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local web  A Constructivist Mobile Learning Environment Supported by a Wireless Handheld Network (Gustavo Zurita, Miguel Nussbaum) 2, 3, 2, 3, 3, 5, 7, 1, 1, 4, 1, 1 1 5 1 422

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Fremdsprachenlernen

iconTagcloud

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Listening Comprehension of Languages with Mobile Devices: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (lokal: PDF, 362 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.