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Beats Biblionetz - Texte

Methods for Evaluating Mobile Learning

Zu finden in: Researching Mobile Learning (Seite 17 bis 39), 2009
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iconZusammenfassungen

Mike SharplesMobile learning differs from learning in the classroom or on a desktop computer in its support for education across contexts and life transitions. This poses substantial problems for evaluation, if the context is not fixed and if the activity can span formal and informal settings. There may be no fixed point to locate an observer, the learning may spread across locations and times, there may be no prescribed curriculum or lesson plan, the learning activity may involve a variety of personal, institutional and public technologies, it may be interleaved with other activities, and there may be ethical issues concerned with monitoring activity outside the classroom. The chapter indicates issues related to evaluation for usability, effectiveness and satisfaction and illustrates these with case studies of evaluation for three major mobile learning projects. The Mobile Learning Organiser project used diary and interview methods to investigate students’ appropriation of mobile technology over a year. The MyArtSpace project developed a multi-level analysis of a service to support learning on school museum visits. The PI project has employed critical incident analysis to reveal breakthroughs and breakdowns in the use of mobile technology for inquiry science learning. It is also addressing the particular ethical problems of collecting data in the home.
Von Mike Sharples im Buch Researching Mobile Learning (2009) im Text Methods for Evaluating Mobile Learning

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Agnes Kukulska-Hulme , John Traxler

Begriffe
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formal learningformal learning , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , UsabilityUsability
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 mLearn 2005 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Tom Brown, Herman van der Merwe) 1, 2, 6, 5, 3, 8, 13, 3, 1, 6, 2, 5 29 79 5 1500
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Evaluating Mobile Learning (John Traxler, Agnes Kukulska-Hulme) 2, 2, 8, 3, 4, 5, 1, 4, 1, 4, 3, 1 10 7 1 650

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

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Nicht erwähnte Begriffe
informal learning

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Auf dem WWW Methods for Evaluating Mobile Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 77 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-02-13)

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