Global Partnerships Enhancing Digital and Social EquityIan W. Gibson
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 833 bis 844), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter focuses on how teachers and teacher educators can collaborate in ‘doing and living equity´ at the same time as pursuing the local achievement of relevant learning goals. By creating a mental picture of global responsibility in the minds of learners, at the same time as ‘doing equity´ through a collaborative project where global social responsibility is clearly in evidence, global partners reinforce digital and social equity goals. Incorporating global experiences into teacher preparation programs and inspiring teachers to incorporate interactive technology and far placed partners into daily lesson plans becomes part of the long range solution. Senge (2000) suggested that change happened one intentional conversation at a time. The story of the Mukuru Project in the slums of Nairobi, Kenya and the Inaugural Children´s Conference 2006 in Sydney, Australia is one of those intentional conversations.
Von Ian W. Gibson im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Global Partnerships Enhancing Digital and Social Equity Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | kulturelles Kapital |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Global Partnerships Enhancing Digital and Social Equity: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 120 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.