/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Is the Whole Greater than the Sum of Its Parts?

Explaining the Role of Individual Learning and Group Processes in CSCL
Susanne Lajoie
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 235 bis 243), 2010 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Analyzing Interactions in CSCLComputer-supported collaborative learning research considers learning as it occurs in complex situations, where human thought and action occurs in response to the environment (the task and social group) with respect to how complex contexts provide opportunities for integrating information from multiple sources (Clancey 1997; Greeno 1998; von Glaserfeld 1995). Accounting for changes or progressions in learning in such complex situations is difficult to tease apart due to the interdependency of the task, the group and the individual. The contributions in part two of this volume speak directly to this complexity by providing the readers with valuable examples of mixed method approaches to understanding the role of the individual learning as well as the group processing that occurs in CSCL research. Two chapters speak directly to the use of multilevel analyses (hierarchical linear modeling-HLM) as a way to accurately isolate statistically the contributions of the individual as well the group in CSCL research (Janssen, Erkens, Kanselaar, & Kirschner; Stylianou-Georgiou, Papanastasiou & Puntambekar). The other chapters speak directly to the temporal and sequential nature of knowledge development or argumentation, and describe data mining techniques and sequential pattern recognition as a step in describing changes in the group performance over time (Reimann, Yacef, & Kay; Jeong, Clark, Sampson, & Menekse). Jeong et al. discuss ways in which specific discourse acts may predict changes in argumentation. In the sections below I refer to some of the highlights of these chapters.
Von Susanne Lajoie im Buch Analyzing Interactions in CSCL (2010) im Text Is the Whole Greater than the Sum of Its Parts?

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.