Analyzing Productive Interactions in CSCL Collaborations, Computers and Contradictions
Eileen Scanlon
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 319 bis 339), 2010
![]() |
![]() |

Zusammenfassungen

The review presented here will describe and assess findings from this work, and review the methods employed in these studies. Methods of data collection adopted were aimed at generating rich descriptions of the interactions between learners and computers and include the use of video records and content analysis of discussion protocols. A number of analysis frameworks were employed in this work. Those reconsidered here include the Context, Interaction and Outcomes (CIAO) evaluation framework (see Scanlon et al. 1998a) and video and transcript analysis incorporating technical tools such as Transana and the application of Activity Theory and other socio-cultural approaches to the analysis of data collected while investigating complex settings. For each case included in this review this discussion includes some data presented illustrating how the method is used, a detail of the methods used for documenting and analyzing interactions, and a discussion of the theoretical underpinnings of the methods used. The chapter will conclude with a discussion of the implications for this work for the challenges we have in understanding learning (processes and outcomes).
Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.