Technology-Enhanced, Modeling-Based Instruction (TMBI) in Science EducationJi Shen, Jing Lei, Hsin-Yi Chang, Bahadir Namdar
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 529 bis 540), 2014
|
|
Zusammenfassungen
In this chapter, we review recent research and development in technology-enhanced, modeling-based instruction (TMBI) in science education. We describe the cognitive, social, and curriculum-design aspects of science learning promoted in these environments. We emphasize the continuum of qualitative to quantitative modeling, the computational mind, and the system thinking that are critical for scientific modeling. We illustrate typical collaborative learning in TMBI science education settings. We highlight scaffolding strategies relevant to TMBI in science curricula.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Technology-Enhanced, Modeling-Based Instruction (TMBI) in Science Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 660 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.