/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Change Agency in Learning, Instruction, and Performance

Michael Ramon Savoy, Alison A. Carr-Chellman
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyThe purpose of this chapter is to describe the state of research and theory in the area of Change Agency in instructional and organization systems. The study of the diffusion and adoption of innovations arguably began with a need to understand how external change agents could encourage relatively passive users of an innovation to accept the need for change and implementation of the desired change. The change agents´ frustrations with the lack of relevant useful results led to more collaborative efforts to design, develop, implement and benefit from research, processes and products. The last few decades have seen research on change and change agency that is focused more on how to engage users in the change process through change agents who are internal and external to the system.
We begin this chapter with a brief history of research and theory from diffusion and adoption processes to a more inclusive and collaborative look at organization and system change. This is followed by a discussion of the latest research in business/corporate and nonprofit organization change focused on leadership in change management and communication modes and messages. We finally consider what the overall research tells us and what gaps remain to be filled in order to continue a robust agenda for effective change agency research and practice.
Von Michael Ramon Savoy, Alison A. Carr-Chellman im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Change Agency in Learning, Instruction, and Performance

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Change Agency in Learning, Instruction, and Performance: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 255 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.