/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Web 2.0 Applications and Practices for Learning Through Collaboration

Yu-Chang Hsu, Yu-Hui Ching, Barbara Grabowski
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyThis chapter provides a review of the theoretical bases and international research on the uses of Web 2.0 applications for learning through collaboration. Web 2.0 applications empower users with a venue for personal expression, sharing, communicating, and collaborating with others, thus offering enriched opportunities for learning. In our review, we found evidence of engaging and effective uses of Web 2.0 applications such as blogs, wikis, collaborative documents and concept mapping, VoiceThread, video sharing applications (e.g., YouTube), microblogging (e.g., Twitter), social networking sites, and social bookmarking that applied contemporary and foundational educational theory. We also identified opportunities and challenges associated with learning through collaboration with Web 2.0 applications, which can inform research directions and areas to explore for ECT researchers.
Von Yu-Chang Hsu, Yu-Hui Ching, Barbara Grabowski im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Web 2.0 Applications and Practices for Learning Through Collaboration

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
microbloggingmicroblogging

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Web 2.0 Applications and Practices for Learning Through Collaboration: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 249 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.