/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Theory Exploring How Expert Leaders Influence Performance in Knowledge-Intensive Organizations

Amanda H. Goodall, Agnes Bäker
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 49 bis 67), 2015 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Incentives and PerformanceLeadership has been deemed, by some earlier scholars, to be less necessary in organizations that are knowledge-intensive. It has been assumed that because experts and professionals are driven largely by intrinsic motivation, extrinsic management and leadership factors are less important. We believe this assumption is wrong. Leaders have been shown in recent studies to have a considerable influence on organizational performance in universities, research institutes, hospitals and in high-skill sports settings. What matters, we argue, is the kind of leader. Experts and professionals need to be led by other experts and professionals, those who have a deep understanding of and high ability in the core-business of their organization. Our contribution will summarize the literature on the relationship between expert leaders and organizational performance, and then we will present a theory of expert leadership in a new model that outlines the possible transfer processes through which expert leaders generate better organizational performance.
Von Amanda H. Goodall, Agnes Bäker im Buch Incentives and Performance (2015) im Text A Theory Exploring How Expert Leaders Influence Performance in Knowledge-Intensive Organizations

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Theory Exploring How Expert Leaders Influence Performance in Knowledge-Intensive Organizations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 256 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.