Academic Scientists and Knowledge CommercializationSelf-Determination and Diverse Motivations
Alice Lam
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 173 bis 187), 2015
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter draws on self-determination theory to explain the mix of pecuniary and non-pecuniary motivational drivers underlying academic scientists´ commercial pursuits. It examines the diversity of their personal motivations for knowledge commercialization and how this is influenced by their values and beliefs about the science-business relationship. It argues that scientists can be extrinsically or intrinsically motivated to different f in their pursuit of knowledge commercialization, depending how far they have internalized the values associated with it. Beyond reputational and financial rewards, intrinsic motivations (e.g., pro-social norms and hedonic motivation) are also powerful drivers of commercial engagement. The conventional assumption that scientists are motivated by reputational rewards and the intrinsic satisfaction of puzzle-solving in academic research while commercial engagement is driven primarily by the pursuit of the financial rewards builds on a false dichotomy and polarized view of human motivation.
Von Alice Lam im Buch Incentives and Performance (2015) im Text Academic Scientists and Knowledge Commercialization Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Motivationmotivation , Reputationreputation , Wissenschaftscience |
1 Erwähnungen
- Incentives and Performance - Governance of Research Organizations (Isabell M. Welpe, Jutta Wollersheim, Stefanie Ringelhan, Margit Osterloh) (2015)
- 12. Imaginary Contradictions of University Governance (Uwe Wilkesmann)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Academic Scientists and Knowledge Commercialization: Self-Determination and Diverse Motivations: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 300 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.