/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Effects of Prior Knowledge on Mathematics Different Order Thinking Skills in Mobile Multimedia Environments

Thomas K.F. Chiu
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 373 bis 386), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile Learning Design

This chapter presents a study that examined the effects of prior knowledge and multimedia design on developing mathematical conceptual understanding in a mobile learning environment. Two different approaches—instructional and noninstructional—were used in the design of the multimedia representation to facilitate students learning for a more complete understanding. Seventy students with different levels of prior knowledge in a secondary school participated in the experiment. Participants were assigned to the 2 (high vs. low prior knowledge group) × 2 (instructional vs. noninstructional) factorial groups to receive the 100-min treatment. The results revealed that the low prior knowledge group outperformed the high prior knowledge group in conceptual knowledge of low order thinking; the instructional group outperformed than the noninstructional group in conceptual knowledge of high order thinking and procedural knowledge; and there was no interaction of prior knowledge and design approach. These findings suggest that mobile multimedia environment enhancing viewing is sufficient for the low order thinking skill development, but not for the high order in mathematics concept learning and procedural skill. Finally, recommendations for future research were suggested.

Von Thomas K.F. Chiu im Buch Mobile Learning Design (2016) im Text Effects of Prior Knowledge on Mathematics Different Order Thinking Skills in Mobile Multimedia Environments

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Mathematikmathematics, mobile learningmobile learning, Multimediamultimedia

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.