/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Preliminary Investigation on Computational Abilities in Secondary School

Ugo Solitro, Margherita Pasini, Debora De Gradi, Margherita Brondino
Zu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 169 bis 179), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Focus on Learning ProgrammingFor many years, several countries have been committed to the introduction of computer science and, more recently, computational thinking in primary and secondary schools. Nevertheless, students of the first year of university often encounter difficulties in dealing with introductory courses in computer science and, in particular, programming. One of the main issues is related to the difficulty of thinking about algorithmic solutions, a skill that should be acquired from secondary school. A good knowledge of difficulties and the discovery of efficient strategies to overcome them are vital tasks. In this work, we discuss a first step in this direction. We have prepared a brief test focused on the algorithmic abilities and other processes potentially involved with it. The idea is to build a useful tool that can give assistance to the introduction of computational thinking skills in secondary school education. The test has been proposed to a small sample of secondary school students, aged 11 to 16 and its outcomes analyzed.
Von Ugo Solitro, Margherita Pasini, Debora De Gradi, Margherita Brondino im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text A Preliminary Investigation on Computational Abilities in Secondary School

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Preliminary Investigation on Computational Abilities in Secondary School: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 471 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.