/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

What Computing Students Can Learnby Developing Their Own Serious Games

Matt Smith
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 447 bis 480), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

Most serious games are developed for student use by professional programmers and educational researchers. However, when the target student population are computing science students, then further exploitation of serious games to support learning can be gained through asking the students to develop the serious games themselves. Much work has been undertaken in recent years in the fields of problem-based and other enquiry-based approaches to structure and drive more independent student learning. Generally such approaches involve organising students into teams, and requiring the student teams to solve ‘problems’ over a period of time. Students gain many important ‘soft skills’ such as communication, working with others, and time management. Enquiry-Based Learning (EBL) drives student learning by having them design and develop solutions to complex, non-trivial, real-world problems, that require them to bring together many different aspects of their chosen domain of learning, to solve a task. In recent years such EBL approaches have begun to be used in technical subjects such as engineering and computing science. A computer game is a very appealing deliverable to ask a team of computing students to develop, since they already have a clear idea of what the software system does, and the importance of the user interface. This chapter first reviews several fields of educational and computing research, before describing several case studies in which computing undergraduates were asked (or volunteered) to develop serious games as part of their studies. The chapter aims to form an argument for the benefits to computing students of becoming serious games developers, and attempts to frame that argument with reference to existing research and informal analysis of the case studies described.

Von Matt Smith im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text What Computing Students Can Learnby Developing Their Own Serious Games

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Lernenlearning, serious gamesserious games, User Interface (Benutzerschnittstelle)User Interface, Zone of Proximal Development

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW What Computing Students Can Learnby Developing Their Own Serious Games: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 748 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.