/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Cross-cultural Design and Development of Courses for Faculty

Anne-Marie Armstrong, Arturo Ocampo
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Working with counterparts in a bilingual context has many challenges and rewards. Designing and developing courses that are relevant and sustainable is a product of true cross-cultural cooperation and collaboration. This paper includes a descriptive outline of the research, design and development used to develop one course, Mobile Learning, as part of a professional development initiative for a Mexican university. The research, theories and methodologies that were considered in the design, development and assessment of the course for faculty preparation for English and IT certification included Transactional Distance, technological appropriation and the community of inquiry framework. For example, technological appropriation directly applies to the m-learning course as the power negotiation changes the relationship between the instructor and the learner. The instructor becomes a guide and mentor, a facilitator. Transactional Distance theory was used because it is not just a geographical or temporal distance between teachers and students and instruction can be changed to overcome distances. Thirdly, the Community of Inquiry framework describes three types of presences in the learning process: social, cognitive and teaching. The CoI was considered in the course development as well in the assessment of the effectiveness of the course. Additionally the course was meets UNESCO standards for using English in the classroom to enhance those skills.
Von Anne-Marie Armstrong, Arturo Ocampo im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Cross-cultural Design and Development of Courses for Faculty

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Cross-cultural Design and Development of Courses for Faculty: Volltext als PDF (lokal: PDF, 961 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.