Retooling 3D documentation technology for education: A review of photogrammetry technique used as a guideline for digitizing objects in K-12 educationMelis Baloğlu Aşut
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper intends to present a review of the evaluation of 3D documentation technologies and techniques grounding photogrammetry technique, focusing on the needs and requirements of educators who teach their students to become a maker in K-12 education. This evaluation is focused on photogrammetry applications that represent technology available for measuring and documenting solid and live objects. Awareness of the difficulties encountered in employing the wrong scanning techniques and the effects of material color on the scanning process allows the most efficient use of resources to be planned. For this reason, this study proposes a visual guideline that helps novice educators in terms of digital 3D documentation technique to show which hardware and software for photogrammetry used for which object properties such as size, color, and surface texture in which environmental parameters such as light source and distance between hardware and scanned object could be used.
Von Melis Baloğlu Aşut im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Retooling 3D documentation technology for education: A review of photogrammetry technique used as a guideline for digitizing objects in K-12 education Volltext dieses Dokuments
Retooling 3D documentation technology for education: A review of photogrammetry technique used as a guideline for digitizing objects in K-12 education: Volltext als PDF (: , 667 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.