Development of Automatic Language Classroom Analysis SystemHiroki Ishizuka, Ronald KIbler
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
One of the highly validated language classroom observation methods is Communicative Orientation of Language Teaching initiated by N. Spada and M. Fröhlich. This method, however, is not widely used by language teachers because of its time-consuming coding procedures. To overcome this shortcoming, the author developed a new portable language classroom analysis tool named Mobile COLT and have started to plan its automatic version. Mobile COLT facilitates real-time class analysis using a Windows tablet. Since it can quantitatively display the features of the class, Mobile COLT can be an innovative tool for language teacher development. Its manual version has been already constructed, and the research to show its effectiveness has been conducted in primary and secondary schools. This paper expounds the functions of Mobile COLT, the application in classroom practices, and the development of the automatic version of Mobile COLT.
Von Hiroki Ishizuka, Ronald KIbler im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Development of Automatic Language Classroom Analysis System Volltext dieses Dokuments
Development of Automatic Language Classroom Analysis System: Volltext als PDF (: , 351 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.