Summative Evaluation of a Script-based Distance Training Course on Media Pedagogy for TeachersKlaus Stiller, Regine Bachmaier
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
We describe the distance training “Media Pedagogy for Teachers” and its summative evaluation. The training was a contribution to the field of continuing vocational training on media pedagogy for teachers in the German federal state of Bavaria. The training was a self-learning environment, featuring a modular design based on instructional scripts. Participants were mainly female and trainee teachers, working at intermediate and grammar schools. They had a medium level of prior knowledge about contents, possessed a positive attitude towards computers, a minimal level of computer anxiety, and a relatively high interest level. Skills in metacognitive strategy usage, in arranging their learning environment, and time management were all relatively low. Learning took place mainly in their spare time during holidays or at weekends in the afternoon and evening. The training outcome was adequate and useful for the target learner group. Learners could successfully improve their knowledge about media pedagogy.
Von Klaus Stiller, Regine Bachmaier im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Summative Evaluation of a Script-based Distance Training Course on Media Pedagogy for Teachers Volltext dieses Dokuments
Summative Evaluation of a Script-based Distance Training Course on Media Pedagogy for Teachers: Volltext als PDF (: , 1092 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.