/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Evaluating the Effectiveness of Animated Cartoons in an Intelligent Math Tutoring System Using Educational Data Mining

Giora Alexandron, Gal Keinan, Ben Levy, Sara Hershkovitz
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

We study the effectiveness of animated cartoons in an Intelligent Tutoring System (ITS) that teaches Fractions for 4th grade. By examining viewing patterns, and the relation between viewing and performance on related tasks, we seek to better understand how young students learn mathematical concepts with Cartoons. The analysis serves two purposes. One is optimizing the pedagogy of the specific ITS. Second is deriving general pedagogic principles that will guide the design of future ITSs. This study is part of a larger effort aimed at improving our understanding of how to make better digital learning environments using educational data mining. The study uses data from 650 4th grade students, who used the ITS for 4-8 weeks. The analysis is based on combining high-resolution clickstream data with meta-data that describes the content and its structure. To measure the relation between viewing and performance, we used a between-group quasi-experiment design and regression analysis.
Von Giora Alexandron, Gal Keinan, Ben Levy, Sara Hershkovitz im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Evaluating the Effectiveness of Animated Cartoons in an Intelligent Math Tutoring System Using Educational Data Mining

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.