Trend Analysis and Implications of Converged Education Research for Computational Thinking ImprovementEunwoo Joung, Youngjun Lee
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Since Wing (2006) mentioned about Computational Thinking(CT), CT has been proposed as an essential tool in the developing information society. Accordingly, a variety of educational methods have been proposed around the world in relation to CT enhancement. As more and more people with diverse knowledge are encouraged around the world, studies are also being made on convergence education with other departments on CT improvement methods. This paper examines and analyzes these flows and presents additional studies that may be introduced at the site in some way in the future. The results of this study will provide basic data on the development of different classroom methods in a combined training session for CT improvement.
Von Eunwoo Joung, Youngjun Lee im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Trend Analysis and Implications of Converged Education Research for Computational Thinking Improvement Volltext dieses Dokuments
Trend Analysis and Implications of Converged Education Research for Computational Thinking Improvement: Volltext als PDF (: , 121 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.