Integrating Informal Learning within a Formal Instructional Design Degree Program: A Design-Based Research ApproachBoshra Zawawi
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Informal learning plays a critical role in supporting instructional design (ID) students to develop knowledge and skills they will need as future employees and to establish their professional development trajectory. This survey study is part of a larger design-based study that seeks to design, develop, and evaluate a technology-mediated learning environment (TMLE) to integrate formal and informal learning activities in ID degree programs. The survey explored the usefulness and frequency of engaging in informal learning activities among ID students and alumni (N=26). The individual and environmental factors influencing the participant engagements in informal learning were also investigated. The survey results informed the development of design principles and a prototype to guide the creation of the TMLE. The survey results revealed that face-to-face communication and searching the Internet were the most useful and frequently used informal learning activities, respectively. Additionally, participants sought informal learning activities to support their PD trajectory and gain needed information.
Von Boshra Zawawi im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Integrating Informal Learning within a Formal Instructional Design Degree Program: A Design-Based Research Approach Volltext dieses Dokuments
Integrating Informal Learning within a Formal Instructional Design Degree Program: A Design-Based Research Approach: Volltext als PDF (: , 768 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.