Framework for Designing an OILE for Complex Dynamic SystemsAklilu Tilahun Tadesse
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper presents the framework underlying the design of an online interactive learning environment for complex dynamic systems, including the rationale for the design and its research underpinnings. The design framework is discussed in detail, as are the three key domain elements of importance for the design: a fading scaffolding instructional method adopted in the design, instructional techniques used to implement the chosen method — storytelling, repeated trial, intensive feedback & item branching, and a web-based instructional tool developed to integrate the chosen method and techniques. The general structure of the learning environment, its online delivery, and its assessment strategies are described, including user interface and feedback formats employed. Distributions of tasks and items by problem nature and context, and according to cognitive process are specified. Results of surveys, which were conducted to assess students’ affective domains, are also included in the paper.
Von Aklilu Tilahun Tadesse im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Framework for Designing an OILE for Complex Dynamic Systems Volltext dieses Dokuments
Framework for Designing an OILE for Complex Dynamic Systems: Volltext als PDF (: , 615 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.