An Online Experiment of Using Case Studies and Scenarios to Teach Preservice Teachers About the Code of EthicsZafer Unal, Aslihan Unal, Yasar Bodur
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Preservice teachers are required to learn about code of ethics and principles of professional conduct for the education profession to restrain from inappropriate conducts, unethical behaviors, illegal activities and endangering student safety However, many preservice teachers find the theories and concepts they learn in university classrooms too abstract to help address code of ethics during their program Case study method and case writing are two approaches that have been used in teacher education programs to connect theory and practice This study describes a technology-based case study analysis approach to preparation of preservice teachers for dealing with code of ethics
Von Zafer Unal, Aslihan Unal, Yasar Bodur im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text An Online Experiment of Using Case Studies and Scenarios to Teach Preservice Teachers About the Code of Ethics Volltext dieses Dokuments
An Online Experiment of Using Case Studies and Scenarios to Teach Preservice Teachers About the Code of Ethics: Volltext als PDF (: , 387 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.