/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Progress and Challenges for Automated Scoring and Feedback Systems for Large-Scale Assessments

Denise Whitelock, Duygu Bektik
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationLarge-scale assessment refers to tests that are administered to large numbers of students and are used at local, state, and national levels to measure the progress of schools with respect to educational standards. In order to have accurate and fair measurements, large-scale assessment systems need to include all available students, which means a high volume of students, with large numbers of exams to be marked. The amount of marking that is required is extensive; thus marking exams at this scale requires a lot of work, which means a high volume of exam scripts need to be marked by tens of thousands of examiners appointed by the exam boards. The need for large-scale assessments and the high cost of manual marking and limited “turn around” time have led to developments, over some years, of automated assessment and marking. This chapter reviews the history and development of automated assessment systems. It includes findings from empirical research as well as highlights the theoretical considerations that emerge from such developments. In addition, the practical aspects of developing such assessments are explored with examples primarily from the UK and USA, including the systems and tools available, the current capabilities of natural language processing (NLP) approaches, and their limitations, ethical concerns, and future potential.
im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Progress and Challenges for Automated Scoring and Feedback Systems for Large-Scale Assessments

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Susan Bull , Michael Kickmeier-Rust , Peter Reimann , Ravi Vatrapu , Barbara Wasson
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2016 local  Measuring and Visualizing Learning in the Information-Rich Classroom (Peter Reimann, Susan Bull, Michael Kickmeier-Rust, Ravi Vatrapu, Barbara Wasson) 6, 2, 4, 3, 7, 3, 2, 7, 6, 1, 5, 3 193280

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.