/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Towards a Framework for Developing the Emotional Intelligence of Secondary School Students Through the Use of VLEs

Using ICT Combined with Self-Regulated Strategies
Felix Donkor, Rob Toplis
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingAlthough increasingly schools are using Virtual Learning Environments (VLEs) to teach students and society now understands the importance of Emotional Intelligence, the VLEs currently installed in schools can be said to be ‘emotionally unintelligent’ and do not help to inspire and encourage students to become emotionally self-aware, empathetic and responsible citizens. Meanwhile, designing a VLE that is emotionally intelligent and consequently responsive to students’ emotional and academic needs remains a challenge for both developers and educators. By adopting a process of inductive reasoning, this study draws upon the perceptions of 150 students, 35 teachers and 5 learning support assistants (LSAs) from one secondary school in London (United Kingdom) as well as 2 VLE Content Developers, to propose a framework which, it is argued, can support teachers in helping their students to develop both Emotional Intelligence and academic abilities. Data collection methods used included semi-structured interviews, questionnaires as well as staff and students’ focus groups. 5 approaches towards validation (context-based, theory-based, criterion-related, response and consequential) are used to enhance the credibility of findings. Primarily, this paper aims to stimulate thinking and consequently knowledge that will lead to the design of VLEs that emphasise and capture the emotional dynamics of classrooms and society.
Von Felix Donkor, Rob Toplis im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Towards a Framework for Developing the Emotional Intelligence of Secondary School Students Through the Use of VLEs

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
United KingdomUnited Kingdom

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.