/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing

11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017
Arthur Tatnall, , local web 
Thumbnail des PDFs

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieser Konferenz-Band erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Harold Abelson, John Ainley, Dianne P. Chambers et al., Mohamed Ally, Lorin W. Anderson, Michal Armoni, Catherine Ashcraft, D.P. Ausubel, Thomas Bartoschek, Kent Beck, Helen Beetham, Julia Behrens, Tim Bell, Mordechai Ben-Ari, Nadine Bergner, Marilyn Binkley, B. S. Bloom, Stefania Bocconi, Christian Borowski, Gerhard Brandhofer, Karen Brennan, Torsten Brinda, Jerome S. Bruner, Kevin Burden, Janet E. Burge, Quinn Burke, Esther Care, Sande Chen, Augusto Chioccariello, Konstantinos Chorianopoulos, Margaret J. Cox, Ernesto Cuadros-Vargas, Caroline Daly, Niki Davis, Karen C. Davis, Peter Denning, Giuliana Dettori, Ira Diethelm, Leonore Dietrich, Andrea DiSessa, Beat Döbeli Honegger, Peggy Israel Doerschuk, Maureen Doyle, Kerstin Drossel, Caitlin Duncan, Evelyn Eastmond, Martin Ebner, Richard Van Eck, Birgit Eickelmann, Allison Elliott Tew, Katja Engelhardt, Shelly Engelman, Barbara J. Ericson, Ola Erstad, Sabine Feierabend, Mike Fellows, Anusca Ferrari, Allan Fisher, Sue Fitzgerald, Julian Fraillon, Tim Friedman, Rüdiger Fries, Gerald Futschek, Ria Galanos, Jens Gallenbacher, Gerald C. Gannod, Eveline Gebhardt, J. P. Gee, Rainer Gemulla, Gene V. Glass, Adele Goldberg, Marianne Goodfellow, Patrick Griffin, Andreas Grillenberger, Jennifer Groff, Computing at School Working Group, Tom Gruber, Philip J. Guo, Mark Guzdial, Idit Harel, Werner Hartmann, B. Haßler, John Hattie, Lutz Hellmig, Juha Helminen, Andreas Helmke, S. Hennessy, Joan Herman, Bardo Herzig, Michael Hewner, Jürgen Hollatz, Simon Humphreys, Petri Ihantola, Matthew C. Jadud, Cheryl Jakab, Benjamin Jörissen, Yasmin B. Kafai, Karl M. Kapp, Ville Karavirta, Petra Kastl, Yaacov J. Katz, Alan Kay, Matthew Kearney, Caitlin Kelleher, Ulrich Kiesmüller, Päivi Kinnunen, Matthew J. Koehler, Kimberle Koile, Ditte Kolbæk, Sven Kommer, David R. Krathwohl, Kultusministerkonferenz, D. Midian Kurland, Ray Kurzweil, Peter Kusterer, Anna Beata Kwiatkowska, Michelle Lasen, Bruno Latour, Diana Laurillard, Jean Lave, Richard LeBlanc, Gary Lewandowski, Jiangjiang Liu, Chris W. Loftus, Matija Lokar, Ramona Lorenz, Stephanie Ludi, Elinor M. Madigan, L. Major, John Maloney, Judith Mann, Jane Margolis, Alexander Markowetz, Maija Marttila-Kontio, Abraham Maslow, Barry McGaw, Tom McKlin, Marshall McLuhan, mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest, Orni Meerbaum-Salant, Harvey Mellar, Alexandros Merkouris, David Michael, Peter Micheuz, May Miller-Ricci, Amon Millner, Punya Mishra, Alexander Mittag, Andrés Monroy-Hernández, Yishay Mor, Nataša Mori, Briana B. Morrison, Julia Moschitz, Chrystalla Mouza, Lijun Ni, Anne-Mette Nortvig, Andreas Oberweis, Torsten Otto, Norbert Pachler, Marina Papastergiou, Seymour Papert, Randy Pausch, Roy Pea, David N. Perkins, Erkki Pesonen, Niels Pinkwart, Theresa Plankenhorn, Marc Prensky, Hermann Puhlmann, Alexander Rabe, Senta Raizen, Thomas Rathgeb, Christine Redman, Thomas Reichlmayr, Anton Reiter, Mitchel Resnick, Nicholas Reynolds, Mike Ribble, Martin Ripley, Steve Roach, Anthony Robins, E. M Rogers, Gerhard Röhner, Ralf Romeike, Eric Rosenbaum, Janet Rountree, Nathan Rountree, Michael T. Rücker, Mike Rumble, Natalie Rusk, Barbara Sabitzer, Mehran Sahami, Toshinori Saito, Gilly Salmon, Gavriel Salomon, Linda Sandvik, Heike Schaumburg, Heidi Schelhowe, Björn Scheuermann, Birgit Schmitz, Donald A. Schön, Johannes Schöning, Carsten Schulte, Wolfram Schulz, Sue Sentance, Rhona Sharpe, L. Shulman, Jay Silver, Brian Silverman, David Singer, Neil Smith, Mary Lee Smith, The Royal Society, Hartmut Sommer, André Spang, Gerry Stahl, Jeffrey A. Stone, Clare Sutcliffe, Maciej M. Sysło, Steve Tanimoto, Lynda Thomas, Sherry Turkle, Jiří Vaníček, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Mark Warschauer, Mary Webb, Thomas Weber, Michael Weigend, Franz E. Weinert, Etienne Wenger, Henning Wilken, Jeannette M. Wing, Niklaus Wirth, Ian H. Witten, Steven A. Wolfman, Carol Zander, Martin Zimnol

Fragen
KB IB clear
Warum ICT in der Schule?Why ICT in schools?
Was ist Informatik?What is computer science?
Wie ist das Bild/Image der Informatik?

Aussagen
KB IB clear
Es braucht ein Schulfach Informatik

Begriffe
KB IB clear
Abbruchquotedropout rate, action researchaction research, AffordanceAffordance, Agent / Botbot, Algorithmusalgorithm, augmented realityaugmented reality, Bildungeducation (Bildung), Bildungspolitikeducation politics, Blended LearningBlended Learning, Browserbrowser, cloud computingcloud computing, computational thinkingcomputational thinking, Computercomputer, computer literacycomputer literacy, computer science unpluggedcomputer science unplugged, Curriculum / Lehrplancurriculum, Dagstuhl DreieckDagstuhl triangle, Datendata, Datenbankdatabase, DigComp, DigComp 2.0, Digitalisierung, Do It Yourself (DIY)Do It Yourself, Effektstärkeeffect size, E-LearningE-Learning, facebook, game-based learninggame-based learning, GamificationGamification, GenderGender, Generation Z / iGen, Globalisierungglobalization, Google, Hochschulehigher education institution, Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informationskompetenzinformation literacy, Informationsverarbeitunginformation processing, Innovationinnovation, Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System, Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard, Internetinternet, Kinderchildren, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Komplexitätcomplexity, kulturelles Kapital, learning analyticslearning analytics, Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, machine learning, Mädchengirl, Mathematikmathematics, mobile learningmobile learning, Mobiltelefonmobile phone, Modellemodel, MOOCMassive Open Online Course, Moodle, Motivationmotivation, Multimediamultimedia, notional machine, Ontologieontology, ÖsterreichAustria, PersonalisierungPersonalization, Philosophiephilosophy, Pokémon Go, Politikpolitics, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Privatsphäreprivacy, problem-based learningproblem-based learning, Programmierenprogramming, Projektmanagementproject management, Roboterrobot, SAMR-Model, Schreibenwriting, Schulbuch / Lehrmittelschoolbook, Schuleschool, Selbstwirksamkeitself efficacy, Semantic Websemantic web, skype, social media / Soziale Mediensocial networking software, Softwaresoftware, Software EngineeringSoftware Engineering, Sprachelanguage, storytellingstorytelling, TabletTablet, Tablets in educationTablets in education, technology acceptance model (TAM)technology acceptance model, TPCK-ModellTPACK framework, United KingdomUnited Kingdom, Universitätuniversity, Virtual Realityvirtual reality, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Unterrichtsqualität (Andreas Helmke) 2, 2, 5, 4, 3, 7, 5, 7, 2, 25, 3, 72627703
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 3, 1, 6, 4, 4, 12, 12, 11, 3, 8, 2, 41763942127
1954 Motivation and Personality (Abraham Maslow) 29200
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 3, 5, 2, 3, 2, 2, 8, 4, 13, 6, 74, 81332583099
1960 local  The Process of Education (Jerome S. Bruner) 2, 1, 3, 2, 3, 10, 5, 10, 6, 11, 2, 2841622687
1962 local  Diffusion of Innovations (E. M Rogers) 5, 5, 9, 6, 2, 7, 1, 12, 5, 9, 8, 4691141081
1962 Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 54200
1966 local  Understanding Media (Marshall McLuhan) 6, 3, 3, 2, 4, 10, 10, 6, 2, 12, 2, 71413172928
1968 Educational Psychology (D.P. Ausubel) 36000
1980   The Computer in the School (Robert Taylor) 4, 1, 4, 1, 2, 7, 3, 13, 7, 19, 2, 823258532
1981 Meta-analysis in social research (Gene V. Glass, Barry McGaw, Mary Lee Smith) 2, 1, 6, 1, 1, 6, 1, 2, 7, 3, 1, 210152312
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 8, 5, 5, 6, 3, 13, 8, 14, 7, 17, 2, 43144645749
1983 local  The Reflective Practitioner (Donald A. Schön) 11, 1, 3, 2, 2, 6, 4, 8, 4, 14, 1, 25482832
1986 local  Turtle geometry (Harold Abelson, Andrea DiSessa) 2, 1, 4, 2, 1, 7, 2, 9, 4, 10, 1, 31763388
1988  local  Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 5, 5, 3, 2, 3, 10, 11, 12, 1, 9, 1, 462474456
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 1, 2, 2, 3, 7, 8, 6, 2, 26, 4, 11234711494
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 2, 2, 2, 2, 8, 2, 9, 3, 10, 1, 1169211494
1996 local  Rethinking University Teaching (Diana Laurillard) 1, 1, 3, 2, 2, 6, 3, 9, 2, 17, 1, 3833381
1999 Communities of practice (Etienne Wenger) 2, 10, 8, 4, 2, 7, 6, 9, 5, 20, 2, 3110331176
1999  local  extreme Programming explained (Kent Beck) 1, 3, 8, 1, 1, 6, 1, 10, 2, 11, 1, 8191581215
2000 local  E-Moderating (Gilly Salmon) 1, 3, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 9, 3, 11, 329431234
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 3, 4, 3, 2, 2, 6, 2, 7, 3, 14, 2, 160211434
2001 Defining and Selecting Key Competencies (D. S. Rychen, L. H. Salganik) 2, 1, 5, 2, 2, 6, 1, 8, 4, 10, 4, 546351113
2001 Multimedia (Randall Packer, Ken Jordan) 8, 4, 5, 6, 3, 12, 7, 10, 8, 14, 3, 81375882989
2002   Software Pioneers Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Manfred Broy, Ernst Denert) 3, 4, 6, 3, 2, 6, 3, 10, 2, 10, 1, 3255032727
2002  local web  Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 1, 2, 4, 3, 1, 6, 7, 12, 4, 19, 1, 450294465
2003 Computer Science Education 2/20033, 6, 2, 1, 1, 6, 1, 8, 1, 11, 1, 222102359
2003  local  The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 4, 3, 5, 5, 4, 8, 2, 13, 5, 14, 2, 722710675036
2003  local  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 14, 3, 7, 3, 1, 7, 9, 9, 3, 15, 1, 644136995
2003 Alan Turing (Christof Teuscher) 2, 4, 6, 4, 1, 7, 2, 10, 7, 10, 1, 273521406
2005 local  Reassembling the Social (Bruno Latour) 2, 3, 3, 3, 3, 7, 7, 9, 4, 16, 1, 637216689
2005   From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (Roland Mittermeir) 5, 7, 6, 3, 2, 3, 8, 3, 19, 5, 13, 41820742263
2006 local  Serious Games (David Michael, Sande Chen) 1, 1, 5, 1, 1, 6, 2, 7, 6, 9, 1, 81528347
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 5, 4, 3, 3, 1, 6, 4, 6, 2, 9, 1, 1786911144
2006 Digital Game-Based Learning3, 4, 3, 2, 2, 6, 8, 6, 5, 9, 1, 119151947
2006 local  Group Cognition (Gerry Stahl) 1, 3, 3, 2, 2, 9, 7, 9, 3, 12, 1, 720297897
2006   The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (Dave A. Berque, Jane Prey, Robert H. Reed) 4, 3, 5, 2, 1, 7, 1, 12, 5, 7, 1, 31110731256
2006  local  Abenteuer Informatik (Jens Gallenbacher) 2, 4, 6, 1, 29, 11, 2, 12, 4, 15, 2, 1231611804
2006 ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 3, 4, 2, 2, 1, 7, 3, 10, 5, 8, 1, 830618423
2006 Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 6, 2, 4, 4, 1, 11, 10, 10, 4, 12, 2, 42317041376
2006 local web  Computer Science Unplugged (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) 5, 2, 4, 2, 2, 8, 4, 9, 5, 9, 2, 8643481572
2007 local  Rethinking Pedagogy for a Digital Age (Helen Beetham, Rhona Sharpe) 2, 1, 1, 2, 2, 2, 5, 3, 7, 3, 6, 61156398
2007   Creating a Science of Games4, 4, 3, 2, 2, 7, 12, 11, 7, 26, 1, 528405935
2007 SIGCSE 2007 (Ingrid Russell, Susan M. Haller, J. D. Dougherty, Susan H. Rodger) 2634200
2008 SIGCSE 2008 (J. D. Dougherty, Susan H. Rodger, Sue Fitzgerald, Mark Guzdial) 5, 5, 7, 3, 2, 6, 5, 8, 4, 11, 1, 1293421364
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 2, 4, 5, 5, 3, 7, 9, 9, 5, 10, 2, 411222541120
2009  local  Visible Learning (John Hattie) 6, 2, 4, 6, 2, 9, 6, 10, 5, 11, 3, 21805521607
2009 local web  Mobile Learning (Mohamed Ally) 2, 1, 2, 1, 2, 7, 8, 9, 1, 24, 1, 11081525
2009 ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 7, 2, 6, 9, 6, 12, 11, 9, 4, 6, 4, 53931551206
2009 SIGCSE 2009 (Sue Fitzgerald, Mark Guzdial, Gary Lewandowski, Steven A. Wolfman) 4, 5, 4, 2, 3, 9, 3, 11, 1, 8, 1, 1273281335
2010 Koli Calling 2010 (Carsten Schulte, Jarkko Suhonen) 2, 2, 2, 2, 1, 6, 2, 8, 4, 6, 3, 314933367
2011 local  Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 2, 6, 3, 5, 2, 2, 6, 8, 4, 20, 1, 325623718
2011   Investigations of E-Learning Patterns (Christian Kohls, Joachim Wedekind) 4, 1, 5, 2, 2, 6, 6, 7, 5, 7, 1, 486841066
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 1, 4, 4, 1, 2, 9, 1, 6, 5, 9, 1, 21804322160
2011 local  Informatics in Schools (Ivan Kalas, Roland Mittermeir) 3, 6, 5, 3, 3, 11, 13, 11, 4, 7, 2, 5181485871
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 4, 6, 4, 3, 2, 6, 3, 9, 1, 10, 1, 2283052329
2012 local web  Shut down or restart? (The Royal Society) 1, 3, 3, 3, 2, 6, 6, 10, 7, 13, 1, 623256692
2012 local  The Gamification of Learning and Instruction (Karl M. Kapp) 12, 1, 1, 3, 1, 5, 2, 8, 3, 10, 1, 18151383
2012  local  Visible Learning for Teachers (John Hattie) 1, 1, 4, 3, 2, 7, 2, 10, 1, 15, 2, 233162541
2012 ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 4, 4, 4, 2, 2, 8, 1, 10, 6, 13, 1, 131951466
2012 SIGCSE 2012 (Laurie A. Smith King, David R. Musicant, Tracy Camp, Paul T. Tymann) 9, 5, 3, 3, 1, 7, 6, 12, 4, 16, 2, 5415995469
2013 Computer Science Education 3/20136, 6, 7, 2, 1, 8, 3, 11, 2, 11, 1, 224492499
2013 local web  Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) 5, 1, 5, 3, 2, 7, 2, 12, 3, 13, 1, 58935514
2013 local web  Digitale Schule Österreich (Peter Micheuz, Anton Reiter, Gerhard Brandhofer, Martin Ebner, Barbara Sabitzer) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 9, 12, 4, 12, 2, 4914641160
2013 ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 3, 3, 3, 3, 1, 8, 3, 9, 4, 11, 1, 3491243493
2013 Koli Calling 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) 1, 2, 3, 1, 2, 6, 3, 9, 4, 10, 1, 110921358
2013 Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Michael E. Caspersen, Maria Knobelsdorf, Ralf Romeike) 4, 5, 4, 3, 2, 7, 3, 9, 2, 8, 2, 1241581377
2013 SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 7, 6, 4, 3, 3, 7, 5, 9, 8, 6, 1, 3356063436
2013 local web  DIGCOMP (Anusca Ferrari) 18, 1, 7, 4, 2, 7, 6, 6, 4, 10, 1, 32653202
2014  local  Connected Code (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 3, 6, 7, 3, 2, 2, 11, 1, 14, 2, 19, 51810751006
2014 local web  KEYCIT 2014 (Torsten Brinda, Nicholas Reynolds, Ralf Romeike) 8, 2, 3, 2, 2, 4, 1, 12, 3, 15, 1, 35123352
2014 SIGCSE 2014 (J. D. Dougherty, Kris Nagel, Adrienne Decker, Kurt Eiselt) 2, 5, 5, 4, 3, 2, 8, 4, 15, 2, 9, 1455891483
2014 local web  ICILS 2013 (Wilfried Bos, Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Renate Schulz-Zander, Heike Wendt) 3, 1, 5, 5, 3, 14, 7, 14, 4, 17, 2, 81789881045
2014 WiPSCE 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) 4, 5, 4, 4, 3, 9, 9, 9, 1, 9, 2, 4592544748
2014 local web  Preparing for Life in a Digital Age (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 2, 2, 5, 3, 2, 7, 5, 10, 4, 10, 1, 355543802
2015 local  Digital Citizenship in Schools (Mike Ribble) 5, 3, 5, 4, 2, 7, 6, 6, 5, 15, 1, 551351054
2015 local web  KIM-Studie 2014 (mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest, Sabine Feierabend, Theresa Plankenhorn, Thomas Rathgeb) 3, 2, 4, 3, 2, 5, 5, 7, 3, 15, 1, 623156609
2015 SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5459193198
2015 local  Mobiles Lernen (Alexander König, Maren Risch, Robert Reuter) 4, 3, 3, 4, 1, 9, 6, 8, 5, 10, 1, 32943791
2015 Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 (Judith Gal-Ezer, Sue Sentance, Jan Vahrenhold) 4, 3, 4, 2, 2, 8, 3, 8, 5, 8, 4, 2482502530
2015 local web  ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 2, 4, 5, 3, 3, 7, 9, 11, 3, 12, 1, 4161434620
2015  local  Digitaler Burnout (Alexander Markowetz) 3, 1, 4, 4, 1, 7, 2, 13, 3, 14, 1, 611866641
2015 local web  Learner-Centered Design of Computing Education (Mark Guzdial) 8, 5, 4, 5, 2, 8, 13, 13, 6, 25, 2, 101610410688
2015 local web  JIM-Studie 2015 (mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest, Sabine Feierabend, Theresa Plankenhorn, Thomas Rathgeb) 1, 2, 6, 1, 2, 6, 2, 8, 5, 12, 1, 71187450
2016 local web  Developing Computational Thinking in Compulsory Education (Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Giuliana Dettori, Anusca Ferrari, Katja Engelhardt) 1, 4, 4, 2, 2, 8, 3, 10, 2, 21, 2, 715267391
2016 local  Mobile Learning Design (Daniel Churchill, Jie Lu, Thomas K.F. Chiu, Bob Fox) 2, 2, 3, 2, 2, 6, 3, 12, 3, 15, 1, 321523603
2016 Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE 2016) (Jan Vahrenhold, Erik Barendsen) 5, 5, 5, 4, 1, 9, 3, 8, 5, 10, 1, 1361521496
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 4, 7, 3, 3, 3, 8, 3, 11, 2, 14, 1, 1311281396
2017 local web  Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Arthur Tatnall, Mary Webb) 6, 4, 10, 6, 2, 7, 6, 12, 7, 12, 3, 5143925213
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Transfer of Cognitive Skills from Programming: When and How? (Gavriel Salomon, David N. Perkins) 2, 1, 5, 1, 1, 4, 1, 9, 5, 11, 1, 5685391
1930 local web  Interaction between Learning and Development (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 2, 4, 2, 2, 6, 2, 4, 6, 1, 1, 186131
1970 local web  Teaching children thinking (Seymour Papert) 3, 1, 5, 2, 1, 7, 3, 11, 3, 12, 2, 3151431173
1971 Program Development by Stepwise Refinement (Niklaus Wirth) 6300
1977 local  Personal Dynamic Media (Alan Kay, Adele Goldberg) 3, 1, 5, 2, 2, 6, 2, 9, 4, 18, 1, 1341511994
1983 local web  Logo Programming and Problem Solving (Roy Pea) 2, 2, 1, 4, 2, 2, 6, 1, 10, 5, 15, 97169406
1984 local web  On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 4, 1, 4, 2, 2, 9, 7, 12, 1, 11, 1, 434154509
1986 local web  Those who understand (L. Shulman) 5, 9, 5, 1, 6, 9, 3, 12, 4, 17, 2, 493741545
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 1, 2, 2, 1, 3, 6, 1, 10, 2, 14, 2, 355113884
1990 local web  Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 4, 1, 4, 1, 1, 9, 1, 12, 3, 12, 1, 328293567
1993 A Translation Approach to Portable Ontology Specifications (Tom Gruber) 1, 2, 9, 2, 1, 6, 1, 6, 6, 14, 2, 42641882
2001 Concept of Competence (Franz. E. Weinert) 1, 3, 4, 1, 3, 6, 2, 8, 7, 7, 3, 71917477
2001 local web  The Law of Accelerating Returns (Ray Kurzweil) 1, 2, 3, 2, 1, 6, 5, 7, 6, 11, 1, 15161398
2001 local web  Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 5, 7, 1, 5, 3, 6, 12, 2, 13, 4, 15, 61391064469
2003 local web  Learning and Teaching Programming (Anthony Robins, Janet Rountree, Nathan Rountree) 19700
2005 local web  The Role of ICT and Informatics in Austria’s Secondary Academic Schools (Peter Micheuz) 4, 5, 3, 1, 2, 6, 2, 15, 10, 10, 1, 622261318
2005 local web  Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 3, 1, 2, 1, 3, 6, 11, 4, 10, 1, 646176637
2005 local web  Students’ Mental Models of the Internet and Their Didactical Exploitation in Informatics Education (Marina Papastergiou) 2, 3, 5, 1, 1, 4, 2, 9, 4, 12, 1, 211162215
2006 local  Constructionism (Yasmin B. Kafai) 3, 1, 3, 2, 1, 6, 8, 10, 3, 9, 1, 515345667
2006 local web  Digital Game-Based Learning (Richard Van Eck) 3, 2, 3, 1, 2, 6, 1, 5, 6, 11, 1, 611106773
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 3, 4, 4, 6, 12, 10, 18, 5, 18, 7, 61832161147
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 10, 2, 10, 9, 1, 8, 3, 11, 4, 16, 2, 580295935
2006 local web  Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning (Kimberle Koile, David Singer) 5, 2, 1, 3, 1, 4, 1, 1, 7, 8, 1, 1241277
2006 local web  Methods and tools for exploring novice compilation behaviour (Matthew C. Jadud) 2, 3, 2, 1, 1, 5, 1, 3, 4, 5, 1, 1711193
2006 local web  Algorithmic Thinking (Gerald Futschek) 2, 4, 1, 1, 1, 6, 3, 11, 2, 10, 1, 4464281
2007 local web  Computing is a Natural Science (Peter Denning) 4, 5, 6, 4, 5, 13, 14, 12, 10, 15, 2, 716237923
2007 local web  Gender, Perceptions, and Reality (Elinor M. Madigan, Marianne Goodfellow, Jeffrey A. Stone) 2, 1, 8, 1, 1, 7, 2, 7, 2, 5, 1, 4264433
2007 local web  Information Literacy in the Laptop Classroom (Mark Warschauer) 4, 3, 4, 2, 1, 6, 2, 8, 2, 8, 1, 35113398
2008 local web  A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use (Jennifer Groff, Chrystalla Mouza) 1, 2, 1, 1, 1, 7, 1, 5, 2, 7, 1, 1161209
2008 local web  Developing inclusive outreach activities for students with visual impairments (Stephanie Ludi, Thomas Reichlmayr) 1400
2009 local web  How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT? (Niki Davis) 2, 1, 1, 2, 6, 1, 6, 2, 3, 8, 1, 4114140
2009 local web  Researching IT in Education (Margaret J. Cox) 2, 1, 2, 1, 6, 1, 6, 1, 8, 10, 1, 3623232
2009 Bridging ICT and CS (Torsten Brinda, Hermann Puhlmann, Carsten Schulte) 11200
2009 INSPIRED broadening participation (Peggy Israel Doerschuk, Jiangjiang Liu, Judith Mann) 1200
2009 local web  Education and career pathways in Information Communication Technology (Michelle Lasen) 5, 2, 2, 2, 1, 1, 2, 1, 5, 5, 4, 1271301
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 4, 5, 4, 2, 2, 8, 10, 14, 5, 12, 1, 184281943
2010 local web  Identifying relevant CS contexts using the miracle question (Ira Diethelm, Christian Borowski, Thomas Weber) 1, 3, 2, 2, 1, 6, 2, 5, 5, 2, 1, 136180
2011 local  Defining Twenty-First Century Skills (Marilyn Binkley, Ola Erstad, Joan Herman, Senta Raizen, Martin Ripley, May Miller-Ricci, Mike Rumble) 3, 4, 2, 1, 1, 6, 1, 9, 3, 9, 1, 97209521
2011 local web  Formative E-Assessment (Yishay Mor, Harvey Mellar, Norbert Pachler, Caroline Daly) 2200
2011 Learning Algorithmic Thinking with Tangible Objects Eases Transition to Computer Programming (Gerald Futschek, Julia Moschitz) 2600
2011 A Competence-Oriented Approach to Basic Informatics Education in Austria (Peter Micheuz) 2400
2011 local web  Can graduating students design (Chris W. Loftus, Lynda Thomas, Carol Zander) 2400
2011 local web  Building a community to support HS CS teachers (Lijun Ni, Mark Guzdial, Allison Elliott Tew, Briana B. Morrison, Ria Galanos) 4500
2012 local web  Computer Science: A curriculum for schools (Computing at School Working Group) 2, 2, 1, 1, 2, 5, 9, 5, 5, 6, 1, 2842289
2012 local web  A statewide survey on computing education pathways and influences (Mark Guzdial, Barbara J. Ericson, Tom McKlin, Shelly Engelman) 1, 4, 4, 6, 1, 3, 2, 5, 4, 4, 1, 1411194
2012 local web  Effective and sustainable computing summer camps (Barbara J. Ericson, Tom McKlin) 2400
2013 local web  Learning computer science concepts with Scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 6, 6, 4, 3, 1, 8, 11, 12, 3, 12, 1, 322353519
2013 Informatics for All High School Students (Anna Beata Kwiatkowska) 5, 1, 2, 1, 1, 5, 3, 9, 1, 9, 1, 5165275
2013 local web  Undergraduate conceptions of the field of computer science (Michael Hewner) 3, 1, 1, 1, 1, 4, 2, 2, 4, 4, 1, 3313107
2013 local web  Reflections on the role of programming in primary and secondary computing education (Carsten Schulte) 2, 4, 8, 1, 2, 6, 2, 16, 5, 5, 1, 23112240
2013 local web  ACM/IEEE-CS computer science curriculum 2013 (Mehran Sahami, Steve Roach, Ernesto Cuadros-Vargas, Richard LeBlanc) 2500
2013 local web  Girls on the go (Janet E. Burge, Gerald C. Gannod, Maureen Doyle, Karen C. Davis) 1600
2013 local web  Online python tutor (Philip J. Guo) 6400
2013 local web  Recording and analyzing in-browser programming sessions (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta) 2200
2013 local web  Getting to know computer science freshmen (Päivi Kinnunen, Maija Marttila-Kontio, Erkki Pesonen) 11, 2, 5, 1, 1, 2, 1, 10, 1, 7, 1, 2282207
2014 local web  Should your 8-year-old learn coding? (Caitlin Duncan, Tim Bell, Steve Tanimoto) 5, 5, 4, 1, 1, 7, 2, 15, 3, 14, 2, 316443488
2014 local web  A comparison of the field data management and its representation in secondary CS curricula (Andreas Grillenberger, Ralf Romeike) 4, 5, 5, 2, 1, 6, 3, 16, 2, 13, 1, 89108418
2014 local web  Code club (Neil Smith, Clare Sutcliffe, Linda Sandvik) 2400
2014 local  Schulische Nutzung von neuen Technologien in Deutschland im internationalen Vergleich5, 1, 3, 1, 1, 6, 3, 8, 4, 9, 1, 422144362
2014 local  Students’ Computer and Information Literacy (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 8, 2, 1, 7, 1, 1, 6, 1, 8, 5, 7, 1221162
2015 local  Lernen mit iPad, App und Cloud im Musikunterricht (André Spang) 5, 1, 1, 2, 2, 1, 2, 1, 1, 4, 7, 1181226
2015 local web  Online vs Face-To-Face Engagement of Computing Teachers for their Professional Development Needs (Sue Sentance, Simon Humphreys) 4, 2, 1, 1, 1, 2, 3, 8, 3, 7, 1, 1351168
2015 local web  Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach (Jiří Vaníček) 5, 5, 1, 2, 1, 2, 23, 198, 17, 85, 7, 1511815754
2015 local web  Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland (Maciej M. Sysło, Anna Beata Kwiatkowska) 1, 3, 1, 1, 1, 2, 2, 9, 1, 6, 1, 3593191
2015 local web  Introducing Computer Programming to Children through Robotic and Wearable Devices (Alexandros Merkouris, Konstantinos Chorianopoulos) 11000
2015 Culturally Responsive Computing (Catherine Ashcraft) 1300
2015 local web  Tablet use in schools (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) 2, 2, 4, 2, 9, 6, 3, 8, 6, 14, 2, 711237392
2016 local web  Conceptualising Authentic Mobile Learning (Kevin Burden, Matthew Kearney) 1, 1, 3, 1, 1, 6, 1, 7, 5, 9, 1, 2132142
2016 local web  Review and Discussion of Children’s Conceptions of Computers (Michael T. Rücker, Niels Pinkwart) 2, 4, 2, 1, 1, 2, 1, 8, 4, 11, 1, 5575162
2016 local web  Bildung in der digitalen vernetzten Welt (Torsten Brinda, Ira Diethelm, Rainer Gemulla, Ralf Romeike, Johannes Schöning, Carsten Schulte, Thomas Bartoschek, Julia Behrens, Nadine Bergner, Leonore Dietrich, Beat Döbeli Honegger, Rüdiger Fries, Werner Hartmann, Lutz Hellmig, Bardo Herzig, Jürgen Hollatz, Benjamin Jörissen, Sven Kommer, Alexander Mittag, Peter Kusterer, Andreas Oberweis, Torsten Otto, Alexander Rabe, Gerhard Röhner, Heidi Schelhowe, Björn Scheuermann, Birgit Schmitz, Hartmut Sommer, Martin Zimnol) 10, 1, 6, 7, 11, 14, 11, 14, 7, 20, 2, 1310725131232
2016 local web  What children ask about computers, the Internet, robots, mobiles, games etc (Christian Borowski, Ira Diethelm, Henning Wilken) 6, 2, 2, 2, 3, 7, 5, 14, 3, 12, 2, 810138374
2016 local web  Starting out with Projects (Petra Kastl, Ulrich Kiesmüller, Ralf Romeike) 2600
2016 local web  A New Interactive Computer Science Textbook in Slovenia (Nataša Mori, Matija Lokar) 4, 1, 1, 4, 1, 1, 2, 2, 4, 2, 1, 125177
2016 local web  Bildung in der digitalen Welt (Kultusministerkonferenz) 12, 6, 12, 5, 5, 14, 9, 8, 8, 14, 7, 5244235762
2017 local web  How Interactives Can Change Learnability of Science Concepts for Young Children – Re-positioning Them as Learners ‘Who Can and Did’ (Cheryl Jakab, Christine Redman) 5, 8, 1, 1, 1, 112117
2017 local web  An Educational Experience with Online Teaching – Not a Best Practice (Ditte Kolbæk, Anne-Mette Nortvig) 3, 1, 2, 1, 1, 2, 1, 2, 112114
2017 local web  Computer Science in the School Curriculum (Mary Webb, Tim Bell, Niki Davis, Yaacov J. Katz, Nicholas Reynolds, Dianne P. Chambers et al.) 5, 2, 10, 2, 1, 6, 2, 8, 6, 3, 1, 1523184
2017 local web  Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries (Toshinori Saito) 1, 4, 2, 3, 1, 5, 2, 1, 6, 5, 1, 316362
2017 local web  Smartwalk (Michael Weigend) 1, 4, 1, 1, 1, 2, 2, 5, 5, 1, 1, 2112256
2017 local web  Education in the Digital Networked World (Torsten Brinda, Ira Diethelm) 4, 2, 4, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 5, 1, 127157
2017 local web  The Profession of IT (Peter Denning) 2, 2, 1, 1, 1, 5, 5, 6, 4, 7, 1, 21162235

iconDieser Konferenz-Band erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZeitleiste

icon14 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 31646 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Changing Rationales for Computers in Education: From Liberation to Involvement: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 130 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The e-Fran Program: A Nation-Wide Initiative Supporting Research Projects to Foster Learning and Teaching Through Digital Technologies: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 108 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Mobile Technologies Supporting Professional Learning Communities Within Pre-service Teacher STEM Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 315 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Measuring Mobile Phone Dependence in Spanish and Greek High School Students Using a Short Scale: Validating Both Adaptations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 137 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Requirements for Mobile Learning in Vocational Training in the Field of Mechanical Engineering: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 738 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 140 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Learners’ Experiences in a Multicultural Remote Collaborative Learning Environment: A Case of ICT4D Course: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 121 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Collaborative Postgraduate Studies in Higher Education: A Case Study of South Africa: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 292 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Scaling a Model of Teacher Professional Learning – Harnessing MOOCS to Recreate Deep Learning Conversations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 432 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Development of Web-Based Learning Scenarios in the Semantic Web – A Connection of Didactical Aspects and Ontological Structures: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 360 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Shaping Future Digital Citizens in Aotearoa/New Zealand Schools: Vision and Challenges: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 101 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The “Secure Exam Environment”: E-Testing with Students’ Own Devices: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 349 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The Acceptance of Motion Detection Devices by the Elderly: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 126 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The King Island Digital Stories (KIDS) Project: Telling Stories for Tomorrow’s Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Gender Difference in Handmade Robotics for Children: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 178 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Assessment for Blended Learning Scenarios: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 520 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Augmented Reality as a Tool for Authentic Learning of Clinical Skills in Early Years of Medical Training: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 349 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Evaluating Acceptance of a Haptic Learning Resource from Various Perspectives: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 565 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Modelling e-Learner Comprehension Within a Conversational Intelligent Tutoring System: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 545 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The Value of Project Management Education for IT Professionals: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 123 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Learning Analytics for Formative Purposes: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 181 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Digital Safety and Responsible Use Within a Primary School Ecosystems Community in Aotearoa/New Zealand: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 98 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 715 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW How Interactives Can Change Learnability of Science Concepts for Young Children – Re-positioning Them as Learners ‘Who Can and Did’: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 338 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW An Educational Experience with Online Teaching – Not a Best Practice: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1669 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Peer Affective Factors in Peer Collaboration: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 141 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Primary School Students’ Choices in Writing Opinion Essays: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 628 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Towards a Framework for Developing the Emotional Intelligence of Secondary School Students Through the Use of VLEs: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 204 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Enhancing Learning in a Virtual Environment: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 378 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Online Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 939 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Understanding the Best Way to Embed ICT in Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 128 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW DIYLab as a Way for Student Teachers to Understand a Learning Process: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 254 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts: The Phenomenon in Canadian First Nations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 132 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Innovations in Teaching and Learning Strategies to Improve the Effectiveness of Using Haptic Simulators in Higher Education for Dental Students and Other Health Care Disciplines: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 2314 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Ontology-Based Backward Learning Support System: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 894 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW eExams: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 147 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Computer Science in the School Curriculum: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 132 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Basic Digital Education in Austria – One Step Further: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 881 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Experiential Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1878 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Information Systems Curriculum in an Australian University: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 137 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW A Survey of the Prior Programming Experience of Undergraduate Computing and Engineering Students in Ireland: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 368 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Measuring Learners’ Interest in Computing (Education): Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 147 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Adolescents’ Internet Attitudes: A Study in an Experimental Greek Secondary School: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 128 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Computing Camps for Girls – A First-Time Experience at the University of Limerick: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1017 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW How Can We Make Computing Lessons More Inclusive?: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 119 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Educational Support on Computing and Informatics as Means of Empowering Disadvantaged Young People in Developed Countries: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 137 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Smartwalk: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1931 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Informatics Teachers’ Self-efficacy - A Survey Instrument and First Results: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 152 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Utilizing the Repertory Grid Method to Investigate Learners’ Perceptions of Computer Science Concepts: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 294 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW What Teachers and Students Know About Data Management: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 127 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Defining Procedures in Early Computing Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 815 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Involving Everyone: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 211 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Constructive Interaction on Collaborative Programming: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1767 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Health-Game Development in University – Lower Secondary School Collaboration: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 616 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW A Software Development Process for Freshman Undergraduate Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 363 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Agile Development in Software Engineering Instruction: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 294 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW A Demonstration of Evidence-Based Action Research Using Information Dashboard in Introductory Programming Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 2791 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Student Retention: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 582 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW How to Implement Computing Education for All – Discussion of Alternative Organisational Models: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 85 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Education in the Digital Networked World: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 236 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Activation of Computer Science Teachers in Slovenia: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 94 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Computational Thinking in Primary Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 358 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Game-Play: Effects of Online Gamified and Game-Based Learning on Dispositions, Abilities and Behaviours of Primary Learners: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 159 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW For ARGument’s Sake! The Pros and Cons of Alternate Reality Gaming in Higher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Large Effect Size Studies of Computers in Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 704 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Konferenz-Proceedings

Beat hat diese Konferenz-Proceedings während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.