/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Case Study on the Effect of Using an Anchored-Discussion Forum in a Programming Course

Jean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux, Tristan Overney
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software EngineeringIn the context of a programming course taught to college freshmen, we give an account of the switch from a classical, Moodle-based discussion forum to MIT’s NotaBene (NB) platform. One of the defining features of NB is to anchor each discussion thread to a given rectangular zone freely highlightable in any of the course’s PDF documents. In doing so, it forces a precise contextualization of every post–be it to a slide from the lectures, to a sentence from the instructions in the exercises, or to lines of code in the given exercise keys. We hypothesize that this feature lowers the contextualization effort needed to ask a question, thus strengthening students’ engagement and, ultimately, understanding of the matter. Using historical data on three years of giving the same course, we first examine and classify the students’ interventions with both the traditional and the NB-based approach to see if the questions significantly differ qualitatively or quantitatively. We also quantify the contextualization effort needed in both approaches. Finally, we discuss our teacher experience with both platforms and make recommendations on the choice such a discussion forum in a programming course.
Von Jean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux, Tristan Overney im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text A Case Study on the Effect of Using an Anchored-Discussion Forum in a Programming Course

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson, B. S. Bloom, David R. Krathwohl

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 2, 8, 4, 13, 6, 74, 8, 8, 1, 4, 1, 51392553118
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 6, 2, 7, 3, 14, 2, 1, 5, 2, 1, 2, 562251449

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.