An Environment-Triggered Augmented-Reality Application for Learning Case GrammarFiona Draxler, Elena Wallwitz, Albrecht Schmidt, Lewis L. Chuang
Zu finden in: DELFI 2020 (Seite 389 bis 390), 2020
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Zusammenfassungen
We present a handheld Augmented-Reality app that enables learners of German to study case grammar using real objects in their surroundings. The system can easily be integrated into the everyday life of busy learners and provides them with a means to study on their own. Specifically, the app detects objects in the learners’ surroundings and determines their spatial relationship. It then automatically generates quizzes to test dative and accusative cases. The app provides an example of how structural concepts of languages can be taught with AR.
Von Fiona Draxler, Elena Wallwitz, Albrecht Schmidt, Lewis L. Chuang im Konferenz-Band DELFI 2020 (2020) im Text An Environment-Triggered Augmented-Reality Application for Learning Case Grammar Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Handheld / PDAHandheld |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.