/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Professional Development for In-Service Teachers of Programming

Evaluation of a University-Level Program
Majid Rouhani, Miriam Lillebo, Veronica Farshchian, Monica Divitini
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 123 bis 134), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Rethinking Computing EducationProfessional Development (PD) organizations provide training programs for computer science teachers through teacher PD. Programming as part of a teacher’s PD has grown in importance in K-12 education. As a result, an increasing number of teachers, often without sufficient training, are teaching programming in their schools. It’s challenging to learn to program, and it’s even more challenging to teach it. Teachers must be able to program and teach programming, which is usually done in the context of multiple disciplines. In this study, we take a closer look at a teacher’s perspective on teachers’ PD in programming. We focus on the PD program offered by our university, composed of two courses over one academic year, and define the following research questions: Which strengths and weaknesses of the PD program provided are suited for in-service teachers when learning to program? Learning programming takes time. How could this long learning process be supported? This is an interview study of sixteen in-service teachers who joined the program. The main findings seem to be that teachers are comfortable with how the program is set up. They prefer flexible courses so that they can adapt the implementation with their regular teaching. They also emphasize the need for a continuous learning process and a community of practice (CoP) to continue developing. The main contribution of this study is the evaluation of the PD program at the university.
Von Majid Rouhani, Miriam Lillebo, Veronica Farshchian, Monica Divitini im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text Professional Development for In-Service Teachers of Programming

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Erik Barendsen, Christos Chytas

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Lernenlearning, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2021 local web  Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Erik Barendsen, Christos Chytas) 53, 23, 4, 1, 9, 3, 9, 1, 7, 3, 4, 671706123

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.